در دیدار مدیر کل شیلات هرمزگان با امام جمعه شهرستان سیریک:

تاکید امام جمعه سیریک براحداث زیستگاه مصنوعی با مشارکت جامعه صیادی// شیلات از هیچ تلاشی در خدمت رسانی به جامعه صیادی و آبزی پروری دریغ نخواهد کرد.

3592798C-B697-45C0-BD28-04C15F8CFCE1.jpeg

مدیر کل شیلات هرمزگان با امام جمعه شهرستان سیریک با حضور معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و رئیس شیلات شهرستان سیریک دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، در این دیدار مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به وجود ۲۲ بندر صیادی در استان هرمزگان، بالغ بر دوهزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز آبی، ده هزار هکتار مزارع پرورش میگو فعال در استان، ده هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در حال ساخت، ده هزار هکتار از مزارع پرورش میگو دارای موافقت اصولی،۱۴ هزار هکتار واگذار شده به شرکت شهرکهای کشاورزی،بالغ بر ۳۶ هزار نفر صیاد، حدود چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی مجاز،ظرفیت ۱۱۳ هزار تنی پرورش ماهیان دریایی در قفس را بخشی از ظرفیت شیلات استان خواند.

عبدالرسول دریایی کمبود نیروی انسانی و فعالیت با تنها حدود ۲۳ درصد چارت سازمانی را از چالش های پیش روی شیلات خواند و گفت: با وجود همه چالش ها،تلاش در مسیر جلب رضایت مردم و جامعه بهره بردار همواره در دستور کار شیلات استان قرار دارد.

وی ایجاد اشتغال در حوزه های ساحلی را ، راه اساسی برای کاهش صیادی غیر مجاز خواند و افزود: صید به روش پرساین ماهیان تجاری و ترال را مخرب ترین روشهای صید در استان هرمزگان خواند و از همه به ویژه جامعه صیادی خواست تا یاری رسان شیلات در برخورد با صید غیر مجاز باشند.

 

وی افزود: شهرستان سیریک قطب تکثیر میگو است و به زودی شاهد کلنگ زنی مرکز تکثیر ماهیان دریایی و تبدیل این شهرستان به یکی از قطب های پرورش ماهی درقفس خواهیم بود‌.

در ادامه حجت الاسلام محسن سالاری با اشاره به محوریت و اهمیت فعالیت های شیلاتی در شهرستان سیریک گفت: همه باید یاری رسان شیلات در مسیر توسعه و ارتقای رونق و تولید باشیم .

امام جمعه شهرستان سیریک افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه شیلات شهرستان سیریک صورت گرفته و عملکرد مدیریت این شهرستان نیز رضایت بخش است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ذخایر آبزیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: برخورد با صید غیر مجاز باید از خود جامعه صیادی و با رویکردهای پیشگیرانه صورت گیرد.

همکاری نیروهای نظامی و انتظامی با شیلات در جمع آوری صید ترال و پرساین ماهیان تجاری قایق ها و لنج ها، ارتقای جایگاه تعاونی ها و تشکل ها واولویت دهی و تسریع در احداث زیستگاه مصنوعی با مشارکت جامعه صیادی از مجموعه تاکیدات امام جمعه شهرستان سیریک در این دیدار بود.

http://shilathormozgan.ir/umm93