صیادان شهرستان سیریک پیشرو در حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و توسعه زیستگاه های مصنوعی

9.jpg


مدیر کل شیلات هرمزگان به همراه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان و رئیس شیلات شهرستان سیریک با جمعی از صیادان شهرستان سیریک دیدار کردند.

 



به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، عبدالرسول دریایی با بیان اینکه خدمت به جامعه صیادی و جلب رضایت حداکثری این قشر زحمت کش همواره از اولیت های شیلات هرمزگان است گفت: بی شک حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان از طریق رهاسازی آبزیان و ایجاد زیستگاه های مصنوعی در کنار کاهش صید غیر مجاز نقش مهمی در بازسازی ذخایر آبزیان دارد.

وی حضور و استقبال  صیادان شهرستان سیریک به صورت داوطلبانه و مشارکت محور در حفظ  و بازسازی ذخایر آبزیان و توسعه زیستگاههای مصنوعی را نشان از آگاهی و پیشرویی صیادان این شهرستان در اهمیت حفظ ذخایر آبزیان به عنوان ثروت ملی و اما نتی برای نسل آینده خواند.

دریایی تصریح کرد: امید است شهرستان سیریک و حرکت پیشگامانه صیادان این شهرستان  در بازسازی ذخایر و ایجاد زیستگاه های مصنوعی به عنوان الگو در دیگر شهرستان های هرمزگان نیز ادامه پیدا کند.

مدیر کل شیلات هرمزگان ورود صیادان به بازسازی و حفظ ذخایر آبزیان در سراسر استان را یک ضرورت خواند و گفت: بی شک لازمه صید و صیادی پایدار و اصولی و همچنین حفظ ذخایر آبزیان برای نسل آینده نیازمند به مشارکت جامعه صیادی و نگاه ویژه ملی و مسئولانه به این مهم است.

وی با بیان اینکه صیادان شهرستان سیریک در اقدامی مشارکتی و داوطلبانه سعی بر توسعه و ایجاد زیستگاه مصنوعی در صیدگاه های منطقه خود جهت حفظ و بازسازی ذخائر آبزیان دارند خاطر نشان شد: انشالله پس از طرح در کمیته مدیریت صید  استان موارد با حضور پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و اتحادیه صیادان مورد برسی قرار خواهد گرفت .

در ادامه جلسه صیادان ضمن تشکر از خدمات و حمایت شیلات استان و شهرستان خواستار مشارکت در حفظ و بازسازی ذخائر آبزیان و توسعه زیستگاهها بصورت مستمر شدند و آمادگی کامل خود را در مدیریت مشارکتی در صیدو صیادی و حفظ ذخائر با هدایت و حمایت شیلات اعلام کردند.

http://shilathormozgan.ir/0ziwp