برای نخستین بارتدوین و چاپ اطلس شیلات استان هرمزگان // تهیه پروژه اطلس شیلات طی 18 ماه و با 5 هزار ساعت نفر

11.jpg

 مدیرکل شیلات هرمزگان از تدوین و چاپ اطلس جامع شیلات استان به تفکیک آبزی پروری ، صید و بنادر ماهیگیری و صنایع شیلاتی استان برای نخستین بار در کشور خبرداد.


 به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان ، عبدالرسول الرسول دریایی گفت: تاثیر استفاده از اطلاعات مکان محور در مدیریت شیلات با بکارگیری توان و نقش فناوری های نوین نظیر سیستم اطلاعات جغرافیایی بر کسی پوشیده نمی باشد و کمتر بانک اطلاعاتی را می توان نام برد که حداقل بخشی از اطلاعات آن به گونه‌ای به مکان وابسته نباشد با این روش تجمیع کلیه اطلاعات مکانی و توصیفی به صورت نقشه ها و جداول میسر شده و امکان بروز رسانی اطلاعات تسهیل و تسریع می گردد و از طرفی امکان تجزیه و تحلیل بهتر را فراهم می کند . وی در ادامه عنوان کرد : اطلس شیلات با همکاری معاونین ، رؤسای شیلات شهرستانها و کارشناسان مرتبط با رصد و پیمایش کلیه ظرفیت ها و پتانسیل ها  و همچنین مراکز شیلاتی استان، بعد از نیازسنجی ، گردآوری اطلاعات مکانی در فرمتهای kmz و DWG از بخش های مختلف آبزی پروری ، صید و بنادر ماهیگیری ، صنایع شیلاتی و آمارهای مربوطه و همچنین درج آنها در سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) ، طی 18 ماه و با پنج هزار ساعت نفر توسط کارشناسان اداره کل شیلات هرمزگان طراحی و چاپ گردید.

دریایی تلاش مستمر عوامل اجرایی اطلس شیلاتی استان را ستودنی دانست و عنوان کرد: انجام این پروژه که از سالهای قبل تصمیم به تهیه آن گرفته شده بود، با همت و پیگیری های دلسوزانه همه معاونت ها، مدیران و کارشناسان مجموعه شیلات استان سر انجام به نحو احسن تهیه و آماده چاپ گردید.
مدیرکل شیلات هرمزگان ادامه داد: اطلس شیلاتی استان در سه بخش آبزی پروری ، صید و بنادر ماهیگیری و همچنین صنایع شیلاتی تدوین گردیده است.

دریایی گفت: در بخش آبزی پروری کلیه جداول آماری، نمودار و همچنین نقشه ها  که حاوی اطلاعات تکثیر و پرورش میگو ، تکثیر و پرورش ماهی و همچنین پرورش آبزیان در آبهای داخلی (ماهیان گرم آبی ، خاویاری ، کروکودیل و جلبک و...) و در بخش صید و بنادر ماهیگیری کلیه جداول آماری، نمودار و همچنین نقشه ها  که حاوی اطلاعات کلیه بنادر ماهیگیری ، موج شکن های مردمی، مراکز تخلیه صید استان ، زیست گاههای مصنوعی ، پراکنش روش های صید (گوشگیر،گرگور، پرساین، قلاب و...) ، همچنین پراکنش تعاونی های صیادی ، اداره شیلات ، دفاتر صید و دفتر یگان حفاظت منابع شهرستانها و در بخش صنایع شیلاتی استان کلیه جداول آماری و همچنین نقشه ها  که حاوی اطلاعات مراکز فرآوری و عمل آوری ، کنسرو سازی ، پودر ماهی و خوراک آبزیان می باشد، تهیه و تدوین گردیده است.
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد این اطلس با بروز رسانی مستمر بتواند نقش بسزایی در ارتقاء برنامه ریزی، مدیریت وتوسعه فعالیتها و جایگاه شیلات استان داشته باشد.

http://shilathormozgan.ir/adhre