ديدار استاندار هرمزگان با رئيس سازمان شيلات ايران//تقدیر معاون وزير و رييس سازمان شيلات ايران از مديركل شيلات هرمزگان به پاس مديريت شايسته و نمونه وی

index.jpg


استاندار هرمزگان به همراه مدیر کل شیلات استان طي جلسه اي  با معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران و معاونين وي  روز دوشنبه 22/9/1400 در محل سالن جلسات سازمان شيلات ايران ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش روابط عمومي شيلات هرمزگان، دكترخون ميرزايي معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران در اين ديدار، توضيحاتي در زمينه مطالعات انجام گرفته، توانمندي ها و استعدادهاي استان هرمزگان در زمينه هاي آبزي پروري دريايي ( ميگو و ماهي در قفس) و صيد و صيادي ارائه نمود و بر ضرورت توسعه پرورش ماهي دردريا و مرتفع نمودن مشكلات پيش روي اين صنعت با همكاري استاندار تاكيد كرد.

همچنين فراهم نمودن امكانات زيرساختي مانند گاز و برق براي پرورش چندباره ميگو در طول سال و نيز امكان بهره برداري شيلاتي از چاه هاي آب شيرين و شور موجود در منطقه از ديگر موضوعات مورد تاكيد وي دراين جلسه بود.

مهندس پرويز محبي معاون صيد و بنادر ماهيگيري سازمان شيلات نيز با اشاره به ظرفيت قابل توجه صيد سطح زيان ريز (موتو و ساردين ماهيان) و استفاده از ظرفيت صيد در آب هاي دور به بررسي امكان ايجاد درآمد در بنادر ماهيگيري براي هزينه كرد در طرح هاي توسعه شيلاتي اشاره كرد.

مهندس افراسيابي سرپرست معاونت توسعه آبزي پروري، به منظور افزايش اشتغال با توجه به ضريب بالاي بيكاري در منطقه، پيشنهاد توسعه متراكم تيلاپيا در شرايط بدون تعويض آب و به صورت كاملا بسته را مطرح نمود و همچنين بر پرورش متراكم ميگو در سيستم هاي گلخانه اي با راندمان بالاتر تاكيد كرد.

مهندس علي ايزدي معاون مجري طرح پرورش ماهي در دريا نيز با اشاره به ضرورت ايجاد هلدينگ يا حامي براي توليدكنندگان ماهي در قفس، بر ضرورت واردات مولدين اصلاح نژاد شده گونه هاي هدف به عنوان يك زيرساخت اصلي و داشتن برنامه تحقيق و توسعه به عنوان چراغ راه توسعه استان تاكيد نمود.

در پايان مهندس مهدي دوستي استاندار هرمزگان ضمن تشکر از اقدامات شیلات استان ضمن حمایت از طرحهای شیلات استان به موضوعات و چالش ها و توسعه هر چه بیشتر آبزی پروری و ساماندهی شناورهای صیادی  در استان اشاره كرد وهمكاري هر چه بيشتر سازمان شيلات ايران را به منظور حمایت و برون رفت از مشکلات خواستار شد

گفتني است معاون وزير و رييس سازمان شيلات ايران در اين جلسه از دكتر عبدالرسول دريايي مديركل شيلات استان هرمزگان به پاس مديريت شايسته و نمونه  در  شیلات  با اهداي لوح تقدير، تشكر و قدرداني نمود.

http://shilathormozgan.ir/23s0o