مدیر کل شیلات هرمزگان:

حل مشکلات و مسائل جامعه صیادی اولویت مهم شیلات هرمزگان است

index.jpg

 

 

مدیر کل شیلات هرمزگان در این نشست که در ادامه بازدید میدانی از بندر صیادی کوه مبارک در راستای حل مسائل و مشکلات جامعه بهره بردار صیادی این حوزه بود با حضور فرماندار جاسک،امام جمعه این شهرستان و جمعی از جامعه صیادی گفت: حل مشکلات و مسائل جامعه صیادی اولویت مهم شیلات هرمزگان است.

 

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان ، عبدالرسول دریایی در این نشست با بیان اینکه حل مشکلات و مسائل جامعه صیادی اولویت مهم شیلات هرمزگان است عنوان کرد: بدون شک برای رفاه و حمایت از صیادان و صید و صیادی پایدار از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی از بندر صیادی کوه مبارک به عنوان افتخاری برای جاسک و اولین بندر صیادی واگذار شده به روش B.O.L.T طبق ماده ۲۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (شامل ساخت ،بهره‌برداری و حفظ مالکیت دولت ) در سال ۹۸ یاد کرد و گفت: این بندر صیادی با جذب سرمایه گذار، برای خدمت دهی بهتر و بیشتر به جامعه شریف صیادی واگذار شده و بی شک بهره برداران اصلی آن جامعه صیادان هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه هنوز یکسال به پایان زمان ساخت و تعهد سرمایه گذار باقی مانده است، طرح از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده است.

دریایی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم هیچ حقی از جامعه صیادی برابر مقررات تضیع گردد،دستور داد: مرتفع سازی مسائل پارکینگ قایق ها و جاده دسترسی صیادان کوه مبارک در الویت کارسرمایه گذار قرار گیرد و جلسه ای با حضور نمایندگان جامعه صیادی کوه مبارک، سرمایه گذار بندر صیادی کوه مبارک،معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان، واحد فنی شیلات هرمزگان و واحد حقوقی این اداره کل در هفته پیشرو برگزار گردد.

وی با بیان اینکه پیگیر اخذ مجوز صیادی برای مردم این منطقه هستیم گفت: بدون شک در صورت وجود ظرفیت صید و ذخایر و همچنین موافقت های قانونی از مراجع ذی صلاح این منطقه در اولویت شیلات قرار دارد و در حال حاضر نیز ۲۲۰ مجوز صید در حال ارزیابی نهایی برای برای واگذاری جهت متقاضیان صید است.

در ادامه امام جمعه شهرستان جاسک با بیان اینکه انقلاب اسلامی مدیون محرومین و مردم نجیب است گفت: حضور حداکثری مردم شهرستان جاسک در انتخابات گذشته بیانگر پایبندی و تعهد همین مردم نجیب جاسک به نظام است که یقینا‌ًخدمت به آنان از اعمال بسیار شایسته است.

حجت السلام و المسلمین ذاکری با اشاره به اینکه شغل اکثریت مردم جاسک صید و صیادی است گفت: خوشبختانه توسعه های خوب شیلاتی و ساخت بندر صیادی را در بندر شاهد هستیم که امیدواریم منفعت مردم از توسعه ها در اولویت قرار بگیرد.

همچنین در ادامه فرماندار شهرستان جاسک با بیان اینکه حضور مدیر کل و همه معاونین و مسئولان ذی ربط شیلات هرمزگان برای حل دغدغه های جامعه صیادی در کوه مبارک نشان از تعهد و خدمت شیلات استان دارد و تحول ایجاد شده در شیلات استان محرز است گفت: خوشبختانه با فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته امروز جاسک محور توسعه معرفی می شود.

رادمهر وظیفه و فلسفه مسئولیت پذیری در نظام جمهوری اسلامی را پذیرش خادمی مردم خواند و گفت: بدون شک احداث بندر صیادی کوه مبارک نیز در راه خدمت به مردم است و بهره بردار اصلی آن جامعه صیادیست.

وی با بیان اینکه دریافت عوارضی در چارچوب قانون است برای بازگشت سرمایه، سرمایه گذار است عنوان کرد:این بندر صیادی از سوی سرمایه گذار و با نظارت شیلات استان برای خدمت به جامعه صیادی احداث می شود.

فرماندار جاسک در ادامه ضمن تشکر از اعطای مجوز های صید اخیر به مردم این شهرستان خواست تا باتوجه به شرایط و قوانین مجوزهای صید بیشتری به این شهرستان اختصاص یابد.

در این نشست نمایندگان جامعه صیادی کوه مبارک نیز به بیان نظرات و مسائل خود پرداختند و از سوی مسئولین حاضر پاسخ و راهکارها ارائه شد که خوشبختانه جلب رضایت جامعه صیادی را به دنبال داشت.

 

http://shilathormozgan.ir/lgzfl

درج نظر