با پیگیری و رصد یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان و شهرستان جاسک صورت گرفت:

توقيف دو فروند شناور لنج صيادي عماني در حال صید در حریم آبهای شهرستان جاسک

index.jpg


جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان از توقیف دو فروند شناور لنج صيادي عماني در حال صید در آبهای شهرستان جاسک خبر داد.


به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان،مهرداد رامش جان با اشاره به اینکه حفاظت از منابع آبزیان و منافع صیادان از وظایف ذاتی این یگان است گفت: با تاکید مدیر کل شیلات هرمزگان بر این مهم ، و طی گشت زنی نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات دو فروند شناور لنج صيادي عماني متجاوز در حریم صیادی شهرستان جاسک در حال صید شناسایی و تو قیف شدند.
وی افزود : اکیپ گشت دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان جاسک پیش از شناسایی ضمن اخذ تجهیزات کامل با یک فروند گلف سازمانی به حوزه استحفاظی اعزام که در 12 مایلی موج شکن کوه مبارک به دو فروند شناور لنج مشکوک شده که پس از بازرسی شناور ها مشخص گردید هر دو شناور متعلق به کشور عمان بوده که هرکدام تعداد سه نفر ملوان به روش گرگور و قلاب مبادرت به صید غیر مجاز میکردند توقیف شدند.

رامش جان عنوان کرد: شناور اول حدود تقریبی 50 کیلو گرم و شناور دوم حدود تقریبی 150 کیلو گرم ماهی صید نموده بودند که صید آنها نیز طبق قانون توقیف گردید.

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگ تصریح کرد: در نهایت هردو شناور به همراه متهمین بعلت ورود و صید غیرمجاز در آبهای سرزمینی ، با رعایت موازین شرعی و قانونی توقیف و به اسکله بونجی شهرستان جاسک هدایت و در این خصوص پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع محترم قضایی در شهرستان جاسک ارجاع داده شد.

http://shilathormozgan.ir/zd21d