پیام تبریک مدیرکل شیلات هرمزگان به مناسبت روز جهانی شیلات

IMG_1720 - Copy.JPG

مدیر کل شیلات هرمزگان طی پیامی سی ام آبانماه (21 نوامبر) روز جهانی شیلات را به جامعه شیلاتی کشور به ویژه صیادان ،آبزی پروران ، بهره برداران و کارکنان شیلاتی تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان،در متن پیام عبدالرسول دریایی مدیرکل شیلات استان هرمزگان آمده است:

سلام علیکم

     یقیناً در زندگی بشر امروز امنیت غذایی یکی از مهم ترین مسائل پیش روی بشر است که با توجه به محدودیت های منابع در خشکی، بهترین و عملی ترین راه ، استفاده از ظرفیت عظیم دریا، صید و صیادی و همچنین آبزی پروری است که درگرو بها دادن به فعالیت ها و ظرفیت های شیلاتی است، بطوریکه در سال 2050 طبق تحقیقات و پیش بینی های انجام شده یکی از تنها منابعی که می تواند پروتئین مورد نیاز جمعیت 10 میلیارد نفری زمین را تامین نماید،آبزیان به ویژه آبزیان دریایی خواهد بود.

بی شک روز جهانی شیلات بهانه ای می تواند باشد برای پرداختن بیشتر به بیان و معرفی ظرفیت های عظیم شیلاتی و همچنین تلاش در مسیر رفع موانع پیشروی توسعه شیلاتی کشور.

خوشبختانه شیلات هرمزگان با تولید حدود 30 درصد محصولات شیلاتی کشور در حال حاضر به عنوان استان برتر شیلات کشور مطرح است تاکنون توانسته از برنامه توسعه ای پیش روی خود چند گام جلوتر حرکت کند. شیلات هرمزگان با تکیه بر ظرفیت ها ، همت و حمایت مسئولین،کارکنان بخش شیلات و بهره برداران نقش بسزا و قابل توجهی در توسعه شیلاتی استان و کشور دارد و می توان گفت در واقع هرمزگان به عنوان پرظرفیت ترین استان شیلاتی کشور به ویژه در بخش های صید و صیادی ، آبزی پروری ، فرآوری و صنایع شیلاتی ، بهره برداری از ذخایر کمتر برداشت شده و صادرات آبزیان با کیفیت توانسته نام استان وکشور را در عرصه های جهانی مطرح سازد .

شیلات به عنوان محور طلایی توسعه پایدار هرمزگان با برخورداری از 22 بندر صیادی،23 موج شکن مردمی،بیش از 33هزار نفر صیاد، بالغ بر چهار هزار و 500فروند شناور صیادی ،حدود 50 هزار هکتار اراضی مستعد و قابل توسعه پرورش میگو و ظرفیت تولید بالغ بر 180 هزار تن در سال ، همچنین پتانسیل توسعه تولید بیش از 113 هزار تن ظرفیت پرورش ماهی در دریا،  صادارات سالانه بالغ بر ۷۰ هزار تن آبزی و کسب رتبه های برتر شیلاتی کشور بی شک در صورت افزایش حمایت ها می تواند در جهان  دارای جایگاهی برتر شود.

اینجانب روز جهانی شیلات را به همه بهره برداران،همکارانم در اداره کل شیلات استان و جامعه شیلاتی کشور تبریک گفته و امیدوارم  با بهره مندی از منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و همت و تلاش های موجود در کنار تحقق حمایت های لازم شاهد پیشرفت و توسعه روز افزون ظرفیت های شیلاتی  ایران اسلامی در کنار سایر عرصه ها باشیم.

 

عبدالرسول دریایی

مدیرکل شیلات هرمزگان

http://shilathormozgan.ir/f77r2

درج نظر