در دیدار معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران و مدیرکل شیلات هرمزگان با جامعه صیادی کیش مطرح ش

احیای زیستگاه های مصنوعی در جزیره کیش با مشارکت صیادان در دستور کار قرار گیرد



معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران ، مدیرکل شیلات هرمزگان، مدیر کل دفتر حفظ و بهسازی منابع دریایی،معاون اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات ایران ضمن بازدید از ظرفیت ها و توانمندی های شیلات کیش با جامعه صیادی این منطقه در راستای مرتفع سازی مسائل و مشکلات و توسعه بیش از پیش شیلاتی این جزیره دیدار کردند.

l

احیای زیستگاه های مصنوعی در جزیره کیش با مشارکت صیادان در دستور کار قرار گیرد

با متجاوزین به حریم صیادی جزیره کیش توسط یگان حفاظت منابع شیلات و دریابانی برخورد می گردد

ارتقاء صید و صیادی کیش و توسعه آبزی پروری در دستور کار شیلات کیش

رفع مسائل مشکلات بندر میرمهنا توسط سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان متولی بندر پیگیری شود

 

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران ، مدیرکل شیلات هرمزگان، مدیر کل دفتر حفظ و بهسازی منابع دریایی،معاون اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات ایران ضمن بازدید از ظرفیت ها و توانمندی های شیلات کیش با جامعه صیادی این منطقه در راستای مرتفع سازی مسائل و مشکلات و توسعه بیش از پیش شیلاتی این جزیره دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران در این دیدار گفت: خوشبختانه شیلات کیش ظرفیت های خوبی در حوزه صید و صیادی دارد و بی شک می تواند به الگویی درخشان در این حوزه تبدیل شود .

 

سید پرویز محبی تصریح کرد: استان هرمزگان همواره با بهره برداری درست از ظرفیت های صید و صیادی به عنوان قطب صیادی کشور مطرح بوده است که در سالهای اخیر توانسته با اقدامات صورت گرفته، رتبه اول صید کشور نیز به دست آورد.

وی با بیان اینکه اقدامات شیلات هرمزگان در حوزه صید و صیادی در سال گذشته بسیار رضایت بخش و در راستای سیاست های سازمان شیلات بوده است گفت: خوشبختانه در استان هرمزگان باوجود ظرفیت های عظیم صید و صیادی در این مدت با کمترین مشکلات در این حوزه روبرو بوده ایم.

 

 

محبی با اشاره به اینکه کیش الگوی موفق صیادی بدون تور(صید و صیادی با قلاب) است و موفقیت های خوبی در صید با رشته قلاب داشته است عنوان کرد حل مشکلات جامعه صیادی ،توسعه خدمات به جامعه صیادی جزیره کیش و همچنین انظباط بخشی بیشتر به فعالیت های صید و صیادی در کنار تقویت پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات کیش از برنامه های پیش رو حوزه صید و صیادی این جزیره است و امید است با پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته شاهد رشد و توسعه در حوزه صید و صیادی این جزیره بیش از پیش باشیم.

 

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران با اشاره به اینکه یگان حفاظت منابع آبزیان استان در حال حاضر به شدت در تجهیزات،منابع و نیروی انسانی دچار کاستی است خاطر نشان شد: مشارکت جامعه صیادی می تواند نقش بسزایی در ارتقای فعالیت های یگان و همچنین جلوگیری از آسیب به منابع صیادان داشته باشد.

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان ضمن اشاره به ظرفیت های خوب شیلاتی استان هرمزگان هم در حوزه صید و صیادی و هم درسایر حوزه های شیلات گفت: با توجه به ظرفیت های خوب منطقه آزاد در جزیره کیش از صیادان خواست تا از این ظرفیت های قانونی در راستای توسعه شیلاتی و همچنین واردات تجهیزات و ادوات صیادی و دریانوردی برای ارتقای صید و صیادی استفاده شود.

 

 

عبدالرسول دریایی توان خوب جزیره کیش برای تبدیل شدن به پایانه صادراتی آبزیان را از دیگر ظرفیت های منطقه آزاد کیش خواند و عنوان کرد: برنامه های خوبی برای توسعه فعالیت های شیلاتی در استان و جزیره کیش در دست اقدام است که با همدلی و حمایت بی شک در آینده ای نزدیک شاهد آن خواهیم بود.

وی توسعه آبزی پروری در کنار ارتقای صید و صیادی را از اهم برنامه های شیلات هرمزگان در این منطقه خواند و گفت: جزیره کیش می تواند به قطب و نگین صید و صیادی اصولی و همچنین یکی از شهرستان های پرورش دهنده ماهیان دریایی در قفس تبدیل شود.

 

وی از جزیره کش با برخورداری از ۵۲ فروند لنج صیادی، ۸۰ فروند قایق و بیش از پنج هزار تن صید ماهیان تجاری و کف زی به عنوان تنها جزیره با صید قلاب و گرگور یاد کرد و گفت: ضمن تلاش برای ادامه این روند به دنبال تقویت پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات و احیای ذخایر آبزیان با مشارکت جامعه صیادی هستیم.

 

دریایی همچنین با اشاره به اهمیت و اثر بخشی زیستگاه های مصنوعی برای صید وصیادی پایدار گفت: امید است بتوانیم با جذب حمایت ها و تمرکز بر اهمیت زیستگاه های مصنوعی شاهد احیای ذخایر آبزیان و زیستگاه های آبزیان با مشارکت جامعه صیادی در جزیره کیش باشیم.

 

مدیر کل شیلات هرمزگان جابجایی و انتقال شناورهای توقیفی از بندر صیادی به مکان دیگر،توسعه پارکینگ شناورهی صیادی قایقی در مجوطه بندر و تجهیز آن به دوربین مداربسته،ارتقای خدمات ایمنی و آتش نشانی، پیگیری لایروبی،توسعه پارکینگ شناورهای صیادی در اسکله خشکی، پلاک گذاری کلیه شناورها،تجهیز شناورهای صیادی به سامانه های کنترلی، احداث سردخانه نگهداری ماهی ،ساماندهی تعاونی صیادی کیش و ... را در دستور کار شیلات شهرستان کیش قرار داد.

 

مدیر کل شیلات استان در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه هم شیلات شهرستان و هم شیلات استان آمادگی لازم را برای برطرف کردن مشکلات صیادان برابر مقررات دارد گفت: از سازمان منطقه آزلد انتظار می رود کمک به تعاونی صیادی در واردات ادوات صید با هزینه مناسب جهت کاهش هزینه های صید، ساختمان مناسب جهت دفتر تعاونی و یگان حفاظت از منابع آبزیان، اجازه راه اندازی کارخانه یخ و بسته بندی آبزیان، توسعه و سماندهی پارکینگ قایقها، کمک به تقویت تعاونی صیادان و همراهی و همکاری در کنترل و مقابله با صید غیر مجاز و حفاظت از زیستگاهها را سازمان منطقه آزاد با توجه به متولی بندر صیادی کیش بودن در راستای ارتقای خدمات رسانه به صیادان در دستور کار قرار دهد.

 

در ادامه فرمانده یگان حفاظت منابع سازمان شیلات ایران با اشاره به اهمیت حفاظت از ذخایر گفت :بدون شک با متجاوزین به حریم صید و صیادی در جزیره کیش برخورد می کنیم و صیادی اصولی و پیشگیری از تخلفات صیادی از مهمترین اهداف این یگان است.

سرهنگ دیده ور گفت: ارتقای تجهیزات و نیروی انسانی در پایگاه حفاظت منابع آبزیان جزیره کیش از برنامه های مهم پیشرو این یگان است که با توجه به پیگیری های صورت گرفته در آینده ای نزدیک شاهد تحقق آن خواهیم بود.

 

 

گفتنی است معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران ، مدیرکل شیلات هرمزگان، مدیر کل دفتر حفظ و بهسازی منابع دریایی،معاون اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات ایران در سفر به جزیره کیش از ظرفیت های صید و صیادی این جزیره،اداره شیلات کیش و پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات کیش ضمن دیدار با جامعه صیادی بازدید کردند.

 

لازم به ذکر است همچنین در این دیدار حمید رضا بارگاهی رسما به عنوان رئیس جدید شیلات کیش معرفی گردید.

http://shilathormozgan.ir/d5dab