مدیرکل شیلات هرمزگان :

شناورهای صیادی آبهای دور رونق دهنده اقتصاد و اشتغال //شناورهای صیادی (لنج) آبهای دور تامین کننده مواد اولیه کارخانجات تن ماهی

index.jpg

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به رونق ایجاد شده  توسط شناورهای صیادی آبهای دور در حوزه اشتغال و اقتصاد گفت: این شناورها نقش بسزایی در تامین نیاز ماهی، کارخانجات تن ماهی کشور و به گردش در آمدن چرخ اقتصاد شیلات کشور دارد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان  اینکه استان هرمزگان نقش بسزایی در حوزه صید و صیادی کشور دارد و بالغ بر 40 درصد صید کشور را به خود اختصاص داده است گفت:  در سال جاری با پیگیری های شیلات هرمزگان شاهد فعالیت صیادی بالغ بر ۶۶ فروند شناور لنج صیادی آبهای دور در استان هرمزگان هستیم.

دریایی افزود: فعالیت در آب‌های دور علاوه بر بحث صید و کاهش فشار بر ذخایر آب های ساحلی، از نظر حضور ایران در آبهای بین المللی و اهتزاز پرچم کشور در این آبها، اشتغال زایی، تقویت جایگاه ایران در کنوانسیون بین المللی تن ماهیان،تامین امنیت غذایی و رونق اقتصادی حائز اهمیت است.

عبدالرسول دریایی با بیان اینکه این شناورها در طول سال  دو دوره دوماهه به دریا می روند و در فصول مانسون(تیر و مراد) در دوره  یک ماهه اقدام به صید و صیادی می کنند.

وی عمده صید هدف این شناورها را تن ماهیان خواند و گفت: گیدر ، هوورمخطط، هوور مسقطی و ... عمده صید این شناورها را به خود اختصاص می دهد.

مدیرکل شیلات هرمزگان صید هرشناور در هر سفر دریایی را حدود ۶۰تا ۱۰۰ تن خواند و عنوان کرد: سال گذشته استان هرمزگان شاهد صید بیش از هشت هزار و 660 تن انواع تن ماهیان توسط شناورهای آب های دور استان هرمزگان بوده است که امید است در سال جاری شاهد رشد نسبی صید با توجه فعال شدن بیشتر شناورها  باشیم.

 دریایی میزان کل شناورهای آب های دور استان هرمزگان را ۶۶ شناور خواند و گفت: از این میزان حدود 49شناور در شهرستان سیریک و 17 شناور نیز درشهرستان جاسک، و باقی در شهرستان های بندرعباس و میناب اقدام به فعالیت در آبهای دور (صیدگاه های دریای عمان و اقیانوس هند) می نمایند.

مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه بر روی هر شناور حدود ۲۵ نفر مشغول به فعالیت هستند گفت: در کل حدود هزار و۷۰۰ نفر بر روی این شناورها اشتغال مستقیم دارند .

http://shilathormozgan.ir/9nr9f