پیرو در خواستهای جامعه صیادی، جهت حمایت از این قشر زحمتکش و حفاظت از ذخایر ارزشمند آبزیان صورت گرفت:

اجرای موفقیت آمیز طرح مقابله با صید غیرمجاز در سواحل بندر لنگه/توقیف ادوات صید مخرب با ارزشی بالغ بر 20 میلیارد ریال

index.jpg

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از اجرای موفقیت آمیز طرح مقابله با صید غیرمجاز پیرو در خواستهای جامعه صیادی، جهت حمایت از این قشر زحمتکش و حفاظت از ذخایر ارزشمند آبزیان در سواحل شهرستان بندرلنگه خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی شیلات  هرمزگان ، ابراهیم عالی زاده با اشاره به اینکه این طرح با درخواست های مکرر جامعه صیادی مبنی بر جمع آوری تورهای مخرب محاصره ای و همچنین با هماهنگی کامل دستگاه قضایی و نیروهای دریابانی و انتظامی صورت گرفت گفت : اقدام به صید غیر مجاز و استفاده از ادوات صید غیر مجاز و مخرب منجر به صید بچه ماهی ، میگو و مولدهای ماهی  را می گردد که در پی آن چرخه رشد و تکثیر آبزیان در دریا را بهم میزند که ادامه این روند نابودی و کاهش چشمگیر ذخایر آبزیان را به دنبال خواهد داشت.

وی صید غیر مجاز و استفاده از ادوات صید غیر مجاز را خیانت به نسل آینده خواند و تاکید کرد: بی شک حتی با وجود کمبود شدید نیروی انسانی، منابع مالی و تجهیزات به امید خدا طرح مقابله با صید غیرمجاز در سواحل استان هرمزگان ادامه خواهد داشت.

عالی زاده با اشاره به اینکه خوشبختانه با اجرای این عملیات شادی و رضایتمندی به جامعه صیادی شهرستان بندرلنگه برگردانده شد ،از همه مسئولین استان و جامعه صیادی خواست که برای تداوم این روند، حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان و همچنین صید و صیادی اصولی و پایدار زمینه ساز تقویت یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان باشند.

در ادامه جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: این عملیات با تجمیع نفرات و تجهیزات از پایگاه های حفاظت منابع آبزیان شهرستان های قشم، بندرعباس، لنگه،پارسیان و ستاد فرماندهی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات با حضور 18 نفر نیرو و هفت دستگاه خودرو در طول نوار ساحلی شهرستان بندرلنگه در طی 48 ساعت انجام شد.

مهرداد رامش جان ضمن تشکر از دریابانی استان و همچنین بندرلنگه عنوان کرد : در این عملیات چهار دستگاه تور پرساین غیر مجاز با ارزشی بالغ بر بیست میلیارد ریال،یک جفت تخته ترال قایقی، دو دستگاه تور ترال،یک فروند لنج صیادی، یک فروند قایق دیزلی و چهار نفر متهم توقیف و دستگیر شدند.

وی در پایان اظهار کرد: تمامی کشفیات، توقیفات و متهمان دستگیر شده پس از دلالت به پایگاه حفاظت منابع شیلات آبزیان شهرستان، صورت جلسه و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می گردند و این طرح با هماهنگی های انجام شده بدون شک ادامه خواهد داشت.

 

http://shilathormozgan.ir/wi3r2

درج نظر