در راستای مبارزه با صید و صیادی غیر مجاز در فصل ممنوعیت صید حلوا سفید صورت گرفت :

توقیف دو فروند قایق صیادی ترال متخلف و ادوات صیادی غیر مجاز در شهرستان قشم

Untitled-1.jpg

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان از توقیف دو فروند قایق صیادی ترال متخلف و کشف ادوات صید غیرمجاز در پی گشت های مشترک پایگاههای یگان حفاظت منابع آبزیان شهرستان بندرعباس و قشم در فصل ممنوعیت صید حلوا سفید در شهرستان قشم خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان ، سرهنگ مسعود احسانی با اشاره به اینکه مبارزه با صید غیر مجاز برای حفظ و حراست از منابع آبزی که به عنوان ثروت ملی محسوب می‌شود از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان است، گفت: وارد کردن هرنوع خسارت به ذخایر آبزیان به عنوان ثروت ملی طبق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

احسانی تصریح کرد: این میزان توقیفات پیرو تاکید مدیر کل شیلات هرمزگان بر مقابله با صید غیر مجاز درراستای ممنوعیت فصل صید حلوا سفید با تلاش پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان های بندرعباس و قشم در منطقه 5 مایلی شهرستان قشم صورت گرفت.

وی افزود: اکیپ گشت های دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان قشم و بندرعباس ضمن اخذ تجهیزات کامل با یک فروند گلف سازمانی به حوزه استحفاضی اعزام که در این عملیات 2فروند قایق غیر مجاز ترال متخلف و و تعداد 11 تخته ترال و 6 دستگاه تور ترال غیرمجاز در محدوده 5 مایلی شهرستان قشم به همراه 18 کیلوگرم ماهی مخلوط و ادوات و 6 نفر متهم دستگیر و ضمن تشکیل پرونده و ارسال به مرجع محترم قضایی جهت سیر مراحل قانونی به پایگاه حفاظت منابع و آبزیان این شهرستان دلالت داده شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان تصریح کرد: کلیه توقیفات ضمن تشکیل پرونده به کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی شیلات جهت تعیین تکلیف و یا در صورت نیاز به دستگاه قضا ارجاع داده شده اند.

وی ادامه داد: تلفن ۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید، صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مخاطبین این حوزه است.

http://shilathormozgan.ir/01f99