سعید جلیلی؛نماینده رهبرمعظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی:

سهم ۸ درصدی اقتصاد دریا محور در کشور هدف گذاری شده است// یکی ظرفیت‌های بسیار ارزشمند و خدادادی کشور ما ظرفیت دریا و شیلات است

Untitled-2.jpg

نماینده رهبرمعظم انقلاب در نشست هم اندیشی اقتصاد دریامحور با حضور استاندار هرمزگان، معاون هماهنگی و اقتصادی وی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل شیلات هرمزگان و جمعی از فعالین اقتصاد دریایی به ویژه صیادان و آبزی پروران استان گفت: با توجه با اقتصاد دریا محور باید رشد اقتصادی کشور در برنامه هفتم به ۸ درصد افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان ، سعید جلیلی در نشست هم اندیشی رونق اقتصاد دریا محور در بندرعباس افزود: توجه به اقتصاد دریا محور یک ضرورت اساسی است.

وی گفت: امیدواریم در ۵ سال آینده، استفاده از ظرفیت‌های دریایی موجب اشتغال و ارز آوری فراوان شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید صنعت و تولید در حوزه‌های مختلف دریایی فعال شود.

جلیلی گفت: یکی از ظرفیت‌های بسیار ارزشمند و خدادادی کشور ما ظرفیت دریاست و اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده شود و در سطح ملی توجه ویژه‌ای شود همه‌ی آحاد ملت از آن بهرمند می‌شوند.

سعید جلیلی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی افزود: همه‌ی آحاد ملت ما به این موضوع توجه داشته باشند و یکی از درخواست‌های مهم شان از نامزد‌های انتخابات مجلس، نوع نگاه وبرنامه‌های آنها به اقتصاد دریا محور باشد.

وی گفت: نگاه به دریا نباید تنها به استان‌های ساحلی منحصر شود بلکه همه‌ی کشور به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مدیران و مسئولان دولتی باید موانع را از پیش روی طرح‌های بر پایه اقتصاد دریا محور بردارند.

جلیلی گفت: دانشگاه‌ها هم در عرصه ابداعات و اختراعات خود در حوزه اقتصاد دریا محور تمرکز کنند.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان هم در این نشست گفت: ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور فرصت استثنایی برای رشد و پیشرفت روز افزون مناطق ساحلی به ویژه استان هرمزگان است که باید غنیمت شمرد.

مدیرکل شیلات هرمزگان هم گفت: در دو سال گذشته دولت سیزدهم زیر ساخت ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع پروش میگو و ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار مزرعه ماهی در قفس ایجاد شده است.

مسعود بارانی افزود: در این دولت به شش هزار هکتار از مزارع پرورش میگو برق رسانی شده است.

http://shilathormozgan.ir/iec4h