با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ، مدیرکل شیلات هرمزگان و مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران و جمعی از مدیران استان:

افتتاح دومین نمایشگاه بین المللی صنایع شیلاتی ایران و جشنواره برگزیده های صنعت شیلات ایران در بندرعباس

88.jpg

دومین نمایشگاه صنایع شیلاتی ایران ‌‌با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مدیرکل دفتر امور میگوی و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران، مدیرکل شیلات هرمزگان، مدیرکل بهداشت وبیماری های سازمان دامپزشکی کشور، مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان،معاون سازمان صمت،مدیران عامل اتحادیه های صیادی و آبزی پروری استان و جمعی از مدیران استانی، کشوری و جامعه بهره بردار شیلاتی کشور در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان ، مدیرکل شیلات هرمزگان، مسعود بارانی گفت: این نمایشگاه بااهدافی همچون تبادل اطلاعات و توسعه همکاری‌های اقتصادی و فنی در حوزه شیلات، تقویت و بهبود سیستم توزیع و تسهیل ارتباطات تجاری و فنی، بازاریابی و شناخت امکانات تجاری و تولیدی در عرصه داخلی و بین‌المللی و ایجاد بستر صادرات محصولات شیلات، است .

وی افزود: ارائه پیشرفت‌های در عرصه صنعت شیلات، ارتقای دانش فنی در تولید عمل‌آوری و بازاریابی، ایجاد زمینه اشتغال، معرفی ظرفیت‌های جدید و فرهنگ‌سازی و ترویج الگوهای بهینه مصرف غذاهای دریایی برپاشد.

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: مهمترین ویژگی‌های این نمایشگاه توجه به شعار سال ۱۴۰۲ (مهار تورم رشد تولید) است.

عباس مویدی با اشاره به اینکه شیلات محور طلایی توسعه پایدار هرمزگان است تصریح کرد: میزبانی این چنین نمایشگاه هایی در هرمزگان بدون شک فرصتی مناسب برای بیان ظرفیت های و دست آوردها است‌.

در ادامه مدیر کل دفتر امور میگو‌ و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه در این نمایشگاه چندین پنل تخصصی با موضوعات مدیریت تولید در کنار بیماری میگو، تغذیه آبزیان پرورشی، پرورش ماهی در قفس، چالش ها و افق های پیش رو حضور دارند افزود: تجهیزات آبزی پروری، صیادی، غذاهای دریایی و صنایع وابسته از محورهای مهم این نمایشگاه هستند.

وحید معدنی تصریح کرد : در بخش جانبی این نمایشگاه جشنوراه تجلیل از برگزیده گان صنعت شیلات ایران با بیش از 25 برگزیده در محورهای تکثیر میگو، پرورش میگو،پرورش ماهی در قفس، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، نوآوری در بخش شیلات و بازار برگزار خواهد شد.

گفتنی است این نمایشگاه ششم الی هشتم دیماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه های بندرعباس برپااست.

http://shilathormozgan.ir/3r8g8