در راستای بهبود و افزایش مناطق زیستگاهی و نوزادگاهی آبزیان:

مشارکت شیلات هرمزگان در کاشت و ایجاد جنگل های حرا // حرکت شیلات در مسیر اجرای تعهد کاشت یک میلیارد درخت

Untitled-1.jpg

مدیرکل شیلات هرمزگان از برگزاری نشست جهت مشارکت شیلات هرمزگان در کاشت و ایجاد جنگل های حرا، در راستای بهبود و افزایش مناطق زیستگاهی و نوزادگاهی آبزیان با حضور مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران، سرپرست معاونت آبزی پروری شیلات هرمزگان، نماینده اداره کل منابع طبیعی هرمزگان و مسئول بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شیلات هرمزگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، مسعود بارانی در این نشست با اشاره به اقدامات خوب دولت مردمی در راستای بازسازی و حفاظت از ذخایر در استان هرمزگان به ویژه ساخت سه مرکز بازسازی ذخایر و احداث و استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی در آبهای استان گفت: خوشبختانه نگاه ویژه دولت سیزدهم و حمایت های خوب استانداری هرمزگان و سازمان شیلات ایران منجر به گام ها خوب و زیرساختی در این حوزه در سطح استان هرمزگان شده است.

وی بهبود و افزایش مناطق زیستگاهی و نوزادگاهی آبزیان را یکی از اهداف شیلات استان خواند و گفت: بدون شک حرکت در این مسیر می تواند نقش بسزا و زیرساختی برای حفظ و بهسازی ذخایر آبزیان و در نهایت افزایش صید و صیادی و کاهش فشار بر ذخایر آبزیان را داشته باشد.

بارانی با بیان اینکه جنگلهای حرا از جمله مهمترین اکوسیستم های آبی حایل بین دریا و خشکی اند که نقش حفاظتی آنها بی نظیر است افزود : این جنگها به واسطه دارا بودن منابع حساس بیوفیزیکی، اهمیت زیستگاهی و پرورشگاهی، تنوع زیستی، غنای جانداران، اهمیت ویژه آن ها در بحث زیستگاهی و نوزادگاهی آبزیان برای شیلات نیز اهمیت ویژه ای دارند.

مدیرکل شیلات هرمزگان در ادامه مشارکت در ایجاد جنگل ها حرا ، حفاظت از سیستم های طبیعی و چشم اندازها، تولید و بهره برداری پایدار از منابع طبیعی، محافظت از نواحی ساحلی و افزایش زاد و ولد و جمعیت آبزیان را از مهمترین اهداف کاشت جنگل های حرا خواند و گفت: شیلات هرمزگان بدون شک ضمن مشارکت پویا در این مهم از بهره برداران شیلاتی استان نیز جهت مشارکت در این مهم دعوت خواهد کرد.

در ادامه مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران با اشاره به اقدامات خوب شیلات هرمزگان در مسیر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان گفت : خوشبختانه گام های خوبی در این زمنیه برداشته شده است و برنامه ریزی های خوبی در دست اقدام است.

ناصر کرمی راد مشارکت شیلات هرمزگان در کاشت و ایجاد جنگل های حرا با حمایت سازمان شیلات ایران را گامی موفق و تاثیر گذار به ویژه در بهبود و افزایش مناطق زیستگاهی و نوزادگاهی آبزیان خواند و تصریح کرد: این اقدام زیرساختی می تواند نتایج چشمگیری به دنبال داشته باشد و حرکت خوبی در مسیر اجرای تعهد کاشت یک میلیارد درخت است.

در ادامه این نشست حاضرین به بیان نظرات و پیشنهادات در جهت چگونگی انجام مشارکت شیلات هرمزگان در کاشت و ایجاد جنگل های حرا با مشارکت شیلات استان پرداختند.

http://shilathormozgan.ir/54x01