با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و مدير عامل شرکت هواپیمایی ماهان:

بازدید از ظرفیت های آبزی پروری شهرستان قشم به منظور سرمایه گذار ی در زمینه پرورش آبزیان در استان هرمزگان // افزایش تولید آبزیان پرورشی مساوی است با افزایش صادرات و ارز آوری برای کشور

Untitled-1.jpg

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به همراه مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی، مدیر عامل شرکت هواپیمایی ماهان و تیم اقتصادی وی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران و مديرکل شیلات هرمزگان از ظرفیت های آبزی پروری شهرستان قشم به منظور سرمایه گذاری در این حوزه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، در این بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به ظرفیت های بسیار مناسب استان هرمزگان به ویژه در حوزه تکثیر و پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس گفت: استان هرمزگان توانسته با برخورداری از ظرفیت های شیلاتی خود رتبه اول تولیداتی شیلاتی کشور را به خود اختصاص دهد که این موضوع بیانگر نقش مهم شیلات هرمزگان در جایگاه جهانی شیلات کشور است.

سید حسین حسینی اراضی مستعد پرورش میگو در استان هرمزگان را بالغ بر ۵۰ هزار هکتار عنوان کرد وگفت از این میزان بالغ بر۹۰۰۰ هکتار در منطقه مهرگان شهرستان بندر لنگه قرار دارد وی تصریح کرد: در صورت سرمایه گذاری وراه اندازی این مجموعه حدود ۶۰هزار تن میگوی پرورشی به ظرفیت کشور و استان افزوده خواهد شد.در واقع تولید میگوی پرورشی در کشور ۲ برابر خواهد شد.

ایشان عنوان کردند با توجه به صادراتی بودن میگوی پرورشی در سال گذشته بیش از ۳۸ هزار تن میگو به ارزش۱۸۰ میلیون دلار صادر، که برای کشور ارز آوری بسیار مناسبی داشته است.

وی افزود: شيلات به عنوان يكي از پتانسيل هاي بسيار بالقوه هرمزگان بوده و ميتواند به عنوان يك نقطه قوت براي ايجاد سرمايه گذاري پايدار در جهت توسعه اشتغال و رونق اين استان و کشور بر روي آن تكيه كرد.

در ادامه مدیرکل شیلات هرمزگان امکان سرمایه گذاری در زمینه تکثیر وپرورش ماهی در قفس ،تکثیر وپرورش سایر آبزیان ،امکان سرمایه گذاری در زمینه صنایع مختلف تبدیلی شیلات را از دیگر ظرفیت های شیلاتی خواند و گفت: در صورت حمایت و ورود سرمایه گذاران توانمند شاهد توسعه بیش از پیش این شهرستان در زمینه های شیلاتی خواهیم بود.

مسعود بارانی با اشاره به ظرفیتهای مناسب استان در حوزه آبزی پروری و لزوم حمایت از توسعه صنعت شیلات با توجه به صادراتی بودن محصولات شیلاتی افزود: تولید آبزیان پرورشی راهی مطمئن برای افزایش ارز آوری در کنار تامین امنیت غذایی است.

بارانی وجود ظرفیت های پرورش میگو ، مراکز تولید و تکثیر لارو میگو ، امکانات صید صنعتی و همچنین قابلیت پرورش ماهیان در قفس (باشناسایی قابلیت تولید ۱۱۳هزار تن ) از دیگر ظرفیت های مهم بخش شیلات استان است.

http://shilathormozgan.ir/btz78