در دیدار مدیرکل شیلات هرمزگان با فرماندار جاسک مطرح شد:

شتابدهی به حرکت شیلاتی شهرستان جاسک به سوی اقتصاد دریا پایه// فعالیت های شیلاتی یکی از محورهای اصلی اشتغال، تولید و رونق اقتصادی در شهرستان جاسک

Untitled-2.jpg

مدیرکل شیلات هرمزگان با حضور معاونین خود با فرماندار شهرستان جاسک در اداره کل شیلات استان دیدار و بر توسعه فعالیت های شیلاتی به عنوان یکی از محورهای اصلی اشتغال، تولید و رونق اقتصادی در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، مسعود بارانی با بیان اینکه شهرستان جاسک با نزدیک به 900 شناور صیادی و بیش از پنچ هزار نفر صیاد نقش اساسی در صید و صیادی استان هرمزگان دارد تصریح کرد: این شهرستان با صیدی بالغ بر پنج هزار و 500 تن در سال سهم قابل توجهی از صید و صیادی استان هرمزگان را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: این شهرستان همچنین سه بندر صیادی، پنج موج شکن مردمی را به خود اختصاص داده است.

بارانی وجود ظرفیت های آبزی پروری به ویژه پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو و همچنین برخورداری از بالغ بر 10 واحد صنعتی شیلاتی را از دیگر توانمندی های این شهرستان در حوزه شیلات خواند.

مدیرکل شیلات هرمزگان رفع موانع و تسهیل در تولید، افزایش تولید، تلاش در ارتقای حمایت از بهره برداران، ارتقای خدمات دهی به مردم به ویژه جامعه شیلاتی، حرکت به سمت اقتصاد دریا پایه و ... را از اهم محورهای این دیدار خواند.

در ادامه فرماندار شهرستان جاسک با اشاره به اقدامات خوب شیلاتی صورت گرفته در این شهرستان ساماندهی شناورهای صیادی، آغاز احداث و استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی در آبهای این شهرستان و همچنین آغاز عملیات اجرایی مرکز بازسازی ذخایر آبزیان لافیک جاسک در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار با ظرفیت تولید و رهاسازی ۱۵۰ میلیون قطعه انواع بچه میگو بومی و ۵ میلیون قطعه ماهیان دریایی در این شهرستان را از جمله اقدامات خوب دولت مردمی در حوزه شیلات و جلب رضایت مردم خواند.

مهرانی همچنین با بیان اینکه شهرستان جاسک ظرفیت خوبی برای تبدیل به قطب شیلاتی و همچنین اقتصاد دریا پایه دارد تصریح کرد: باید در راستای تحقق شعار سال حداکثر استفاده از ظرفیت های شیلاتی شهرستان با جذب سرمایه گذار توانمند و بومی، حمایت از صید اصولی و پایدار و ارتقای تولیدات شیلاتی در دستور کار قرار گیرد.

http://shilathormozgan.ir/au67h