رئیس گروه امور اجتماعی و رفاه صیادان شیلات هرمزگان خبرداد:

برگزاری جلسات ترویجی و فرهنگی ممنوعیت روش صید مخرب شب چراغی

Untitled-1.jpg

رئیس گروه امور اجتماعی و رفاه صیادان شیلات هرمزگان ازبرگزاری جلسات ترویجی و فرهنگی ممنوعیت روش صید مخرب شب چراغی در در راستای ممنوعیت روش های صید مخرب خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان ، عزیزالله صادقی با اشاره به اینکه روش صید شب‌چراغی، یکی از روش‌های صید مخرب و غیراصولی است که آسیب جبران‌ناپذیری به ذخایر و محیط‌زیست وارد می‌کند گفت : برگزاری این نشست ها و جلسات ترویجی در راستای بالا بردن سطح آگاهی صیادان را از اولویت های شیلات هرمزگان خواند.

صادقی با بیان اینکه این دوره ها ویژه جامعه صیادی و با هدف ممانعت از انواع صید مخرب پس از سالها دوباره توسط مدیرکل شیلات هرمزگان در دستور کار معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان قرار گرفته است تصریح کرداین دوره های آموزشی بر اساس برنامه زمان بندی شده و به صورت مستمر در همه شهرستانهای استان برگزار خواهد شد.

رئیس گروه امور اجتماعی و رفاه صیادان شیلات هرمزگان افزود: پیشیگری و همراهی جامعه صیادی بدون شک در کنار فرهنگ سازی نقش بسزا و تاثیر گذاری در کاهش صید مخرب دارد که خوشبختانه این مهم در شیلات هرمزگان مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این دوره ها در بنادر صیادی بندرلنگه، جاسک ، سیریک و همچنین قشم با حضور نماینده پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، نماینده یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات شهرستان،اتحادیه تعاونی های صیادی و جمعی از نمایندگان جامعه صیادی استان برگزار شد.

http://shilathormozgan.ir/nj7tz