دربازدید معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران از پارک زیست فناوری خلیج فارس_ قشم:

پارک های زیست فناوری زمینه ساز تحقق اقتصاد دریا محور// هرمزگان پیشرو در بهره بردار ی موثر از پارک های زیست فناوری

Untitled-1.jpg

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به همراه مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران، مدیرکل شیلات هرمزگان، فرماندار شهرستان قشم مدیر کل شیلات لرستان، معاونین شیلات هرمزگان ضمن دیدار با مدیران شرکت های و مدیریت پارک زیست فناوری خلیج فارس-قشم از شرکت های مستقر در این پارک بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شیات هرمزگان، در حاشیه این بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه پارک های زیست فناوری زمینه ساز تحقق اقتصاد دریا محورهستند، هرمزگان را پیشرو در بهره بردار ی موثر از پارک های زیست فناوری در حوزه شیلات خواند.

سید حسین حسینی افزود: استفاده از توانمندیهای و ظرفیت های شرکت های فناور مستقر در پارک زیست فناوری خلیج فارس می تواند در رفع بسیاری از چالش هاس مربوط به آبزی پروری و دیگرحوزه های شیلات بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیایی مقصد خوبی برای صادرات ماهیان زینتی دریایی تولید شده دراستان هرمزگان هستند گفت: در این بین پارک زیست فناوری قشم و شرکت های زیر مجموعه آن می توانند نقشی اساسی داشته باشند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه آبزی پروری در حال توسعه است و در حال حاضر بخش قابل توجهی از تولیدات شیلاتی را شامل می شود تصریح کرد: یقینا حرکت در مسیر توسعه ظرفیت های آبزی پروری از برنامه های مهم شیلات است و این مهم یک ضرورت برای تحقق اقتصاد دریا محور است.

حسینی توجه و توسعه آبزی پروری را لازمه و ضرورت تامین امنیت غذایی و تامین پروتئین دریایی مورد نیاز کشور خواند و افزود: شرایط آبی کشور و کم مصرف تر بودن آبزی پروری نسبت به دیگر روش های تامین پروتئین ،تائید کننده نقش مهم آبزی پروری در تامین امنیت غذایی است.

وی نیاز محور کردن دانش در شرکت های دانش بنیان را یکی از برنامه های شیلات خواند و گفت در این مسیر گام های خوبی برداشته شده و تاکنون بیش از ۵۰ نیاز دانش بنیان در حوزه شیلات شناسایی و افق برنامه های شیلات در این حوزه مشخص شده است.

همچنین مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی صمن تشکر ویژه از معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان و نو فن آور گفت: خوشبختانه برنامه های زیر ساختی و دانش بنیان خوبی برای توسعه شیلاتی کشور در دست اقدام است.

صادق توسلی زاده اقلیم و موقعیت جزیره قشم و استان هرمزگان در توسعه اقتصاد دریا محور بسیار حائز اهمیت و ویژه خواند و تصریح کرد: بدون شک در آینده ای نزدیک شاهد درخشش بیش از پیش فعالیت های شیلاتی و همچنین پارک زیست فناوری خلیج فارس-قشم خواهیم بود.

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به استقبال همیشگی مجموعه شیلات از مراکز و ظرفیت های علمی در توسعه شیلاتی گفت: در این بین پارک های زیست فناوری از جایگاه ویژه ای برخودار هستند و بی شک می توانند با استفاده از نوآوری و فناوری گام های خوبی در مسیر توسعه فعالیت های شیلاتی بردارند.

مسعود بارانی بازدید از مزرعه پرورش میگو متراکم این پارک، دو مرکز تکثیر ماهیان زینتی، مرکز تکثیرو پرورش جلبک، کارگاه ماهی خشک کنی( سطح زیان ریز) و ... را از اهم مکان های بازدید شده در بازدید از پارک زیست فناوری خلیج فارس_ قشم خواند.

رئیس پارک زیست فن آوری قشم دستیابی پارک زیست‌فناوری خلیج‌فارس به‌عنوان قطب فناوری‌های زیستی کشور با تکیه بر مزیت رقابتی محصولات دانش‌بنیان و پتانسیل‌های جزیره قشم از چشم اندازهای مهم این پارک خواند.

محمد شریف رنجبر افزود: پارک زیست‌فناوری خلیج‌فارس در نظر دارد با تکیه بر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منطقه و بهره‌گیری از نیروهای متخصص، بستری مناسب جهت رشد و توسعه‌ی کسب‌وکارهای دانش‌محور به‌ویژه در حوزه زیست‌فناوری و صنایع وابسته فراهم آورد.

وی تامین زیرساخت ها و کمبود اعتبارات در کنار ظرفیت های عظیم منطقه خلیج فارس به ویژه قشم را از چالش های مهم پیشرو توسعه این پارک خواند.

http://shilathormozgan.ir/ysef1