استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی در پی مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور در آینده ای نزدیک در شرق استان// ایجاد زیستگاه های مصنوعی مصوبه طلایی دولت مردمی برای احیا وبازسازی آبزیان خلیج فارس ودریای عمان

Untitled-1.jpg

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان به همراه مدیر کل شیلات هرمزگان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، فرماندار شهرستان سیریک و رئیس شیلات این شهرستان از روند ساخت سازه های زیستگاه مصنوعی در پی اجرای مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به استان هرمزگان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، عادل شهرزاد در این بازدید گفت: استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی در سطح آبهای غرب و شرق استان با حمایت استانداری هرمزگان، سازمان شیلات ایران و پیگیری شیلات هرمزگان در راستای اجرای مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به استان هرمزگان در دستور کار شیلات قرار دارد.

وی تصریح کرد: توسعه و مدیریت مناسب زیستگاه های مصنوعی که در دولت مردمی به خوبی به آن توجه شده است، می‌تواند به عنوان یک سرمایه‌گذاری پایدار،ضروری و دراز مدت به حساب آید که با وضعیت فعلی زیستگاه های طبیعی آبزیان، بسیار ضروری و حیاتی است و خوشبختانه با سفر پرخیرو برکت رئیس جمهور به استان و حمایت های استاندار و پیگیری شیلات ایران و حمایت های علمی و تحقیقاتی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان گام های خوبی در این خصوص برداشته شده است که امید را دوباره در دل صیادان و بهره برداران زنده کرده است.

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان بهبود تنوع زیستی، امکان صید مستمر از دریا، زمینه سازی اشتغالزایی بیشتر و پایدار ، رونق صنایع جانبی،پسین و پیشین مرتبط با صیادی ،امکان تجدید نسل و بهره‌برداری مداوم و پایدار آبزیان، افزایش میزان صید و درآمد سالانه و در نتیجه بهبود وضعیت معیشتی صیادان،حفظ و ارتقای جایگاه آبزیان، بهبود زمینه‌های صادرات و ارزآوری ،بازسازی ذخایر آبزیان و ... از اهم اهداف احداث و استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی خواند.

مسعود بارانی ایجاد زیستگاه های مصنوعی مصوبه طلایی دولت مردمی برای آبزیان خلیج فارس ودریای عمان خواند و گفت: به همت دولت مردمی تاکنون هزار و ۵۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در آبهای غرب استان استقرار یافته است و ۸۰۰ سازه نیز جهت استقرار در آبهای شرق استان(سیریک و جاسک)آماده شده که به زودی و پس از اتمام ساخت مابقی سازه ها ، عملیات استقرار آغاز می گردد‌.

وی با بیان اینکه این اقدام دولت سیزدهم برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و خدمت به جامعه صیادی است، ادامه داد: در جهت تداوم این اقدامات، ساماندهی شناورهای صیادی، الکترونیکی شدن خدمات به صیادان، ایجاد سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در سطح استان و ... در دستور کار قرار دارد.

بارانی در پایان خاطرنشان کرد:جانمایی استقرار سازه‌ها بر اساس مطالعات و تحقیقات کارشناسی و با همکاری پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان انجام می‌شود.

http://shilathormozgan.ir/wxsgm