رئیس گروه امور اجتماعی و رفاهی صیادان شیلات هرمزگان خبر داد:

گرامیداشت روز بندر پاک و دریای پاکیزه در بنادر صیادی استان

Untitled-1.jpg

رئیس گروه امور اجتماعی و رفاهی صیادان شیلات هرمزگان از برگزاری مراسم گرامیداشت روز دریای پاک و بندر پاکیزه و با مشارکت بنادر صیادی فعال استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، عزیز الله صادقی با اشاره به اهمیت ارزش نهادن به محيط زيست دريايي و بندري و با هدف آمادگي در اقدام گروهي جهت نگهداري بهينه از بنادر صيادي گفت: به ابتكار شيلات استان هر ساله صيادان هرمزگاني طي مراسمي نمادين در روز 5 آبان نسبت به نظافت بنادر صيادي، حوضچه‌ها و سواحل روستاي صيادي خود اقدام مي‌كنند .

وی خاطر نشان شد: حفظ محيط زيست دريايي و بندري از اركان صيد پايدار و اشتغال صيادي در نسل‌هاي آينده است كه مشاركت تمام عوامل بهره‌بردار در اين زمينه ضامن موفقيت سياست حفظ محيط زيست است.

صادقی افزود: آلودگي محيط زيست دريايي و بندري از عوامل اصلي در خطر افتادن صنعت ماهيگيري است و با توجه به شرايط خليج فارس و درياي عمان اداره كل شيلات هرمزگان از ساليان گذشته با برگزاري كلاس‌ها و جلسات آموزشي و توجيهي نسبت به آگاهي صيادان اقدام كرده است.

رئیس گروه امور اجتماعی و رفاهی صیادان شیلات هرمزگان گفت: همه بنادر فعال استان در حال حاضر مجهز به سيستم جمع‌آوري ضايعات مايع و جامد شناورهاي صيادي و پاك سازي‌محيط بندري و حوضچه‌ها هستند.

گفتنی است هرمزگان با برخورداری از 19 بندر صیادی،22 موج شکن مردمی و بالغ بر ۳۹ مرکز تخلیه صید با حدود پنج هزار شناور صیادی و بیش از 35 هزار نفر صیاد در قالب 74 تشکل صیادی،در سال 1401 با صید بالغ بر 321 هزار تن از انواع آبزیان موفق به احراز رتبه اول صید کشور شده است.

http://shilathormozgan.ir/ewquj