مدیرکل شیلات هرمزگان خبرداد:

هوشمند سازی مزارع پرورش میگوی سایه خوش در راستای افزایش تولید و بهره وری // حمایت از پرورش دهندگان آبزیان با استفاده از تسهیلات کم بهره

Untitled-1.jpg

مدیرکل شیلات هرمزگان از برگزاری جلسه اختصاص اعتبارات روستای نوفن برای سایت پرورش میگوی سایه خوش شهرستان بندرلنگه با حضور رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان آبزیان هرمزگان ، رئیس صندوق کار آفرینی امید استان، نماینده شرکت دانش بنیان هرمزگان ، رئیس گروه ترویج شیلات و آبزیان هرمزگان ، رئیس اداره فنی و مهندسی شیلات هرمزگان و جمعی از بهره برداران شیلاتی در سالن جلسات اداره کل شیلات هرمزگان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان ، مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه هوشمند سازی مزارع پرورش میگودر راستای توسعه پرورش آبزیان و حمایت از پرورش‌دهندگان است گفت: توسعه طرح‌های آبزی‌پروری یکی از اولویت‌های شیلات است که در این راستا شیلات استان با حمایت های سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان و همکاری صندوق کار آفرینی امید اقدامات خوبی انجام داده است.

مسعود بارانی با اشاره به اهمیت حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش تولید محصولات شیلاتی ، اظهار داشت: برای توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری با توجه به تنوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف شیلاتی مانند پرورش میگو، ماهی در قفس، ماهیان زینتی و..... اداره کل شیلات استان آماده است با همکاری صندوق کارآفرینی امید از سرمایه‌گذاران حمایت و اقدامات مهمی در افزایش تولیدات محصولات شیلات برداشته شود.

بارانی با تأکید بر استفاده از روش‌های نوین آبزی پروری همراه با تکنولوژی روز دنیا افزود: این مهم مسیری است که به‌منظور بهره‌وری بهتر و تولید مناسب می‌توان گام برداشت.

وی تسهیلات کم بهره و مناسب با فعالیت های شیلاتی را یکی از خواسته های بهره برداران خواند و افزود : اجرای طرح نوفن با همراهی صندوق کارآفرینی امید ،باعث افزایش اشتغال و تولید محصولات روستایی ودر نتیجه کمک به تأمین امنیت غذایی کشور می گردد.

مدیرکل شیلات هرمزگان تصرح کرد انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی همچون طرح پرورش میگو، منجر به ایجاد ارزش افزوده، افزایش اشتغال، ایجاد فرصت های شغلی جدید و توسعه صادرات در استان هرمزگان می شود.

http://shilathormozgan.ir/ei6ub