به مناسبت هفته ناجا صورت گرفت:

دیدار مدیر کل شیلات هرمزگان با فرمانده مرزبانی هرمزگان//حراست از ذخایر آبزیان لازمه پایداری صید وصیادی

Untitled-1.jpg

مدیر کل شیلات هرمزگان به همراه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان، فرمانده یگان حفاظت منابع شیلات استان،رئیس حراست شیلات استان، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادی هرمزگان ، معاون نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و رئیس اداره روابط عمومی، هماهنگی و امور شهرستانهای شیلات استان با فرمانده مرزبانی استان به مناسبت هفته نیروی انتظامی دیدار کردند.

 

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، مدیر کل شیلات هرمزگان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و تشکر از مجاهدت های عزیزان نیروی انتظامی به ویژه تلاش های مرزبانی استان گفت: امید داریم با توجه به تعاملات و همکاری های خوب موجود و تلاش های ارزنده نیروهای مرزبانی شاهد افزایش برخورد با صید های مخرب و غیر مجاز باشیم.

مسعود بارانی افزود : تشدید برخوردها با صید شب چراغی با حضور و تعامل بیشتر جامعه صیادی، نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین دستگاه‌های نظارتی از جمله درخواست های جامعه صیادی است.

وی با اشاره به صید بالغ بر ۳۲۱ هزار تن انواع آبزیان، وجود بالغ بر ۳۵ هزار نفر صیاد و چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی در استان هرمزگان به عنوان قطب صید و صیادی کشور تصریح کرد: این مهم بیانگر نقش صید و صیادی در معیشت ساحل نشینان است و بیانگر محوریت صید و صیادی در پایداری و ارتقای اشتغال، توسعه ساحلی و رونق اقتصادی در استان هرمزگان می باشد که نیاز به توجه جدی به پاسداری از ذخایر آبزیان در مسیر صید و صیادی پایدار احساس می گردد.

در ادامه فرمانده مرزبانی استان هرمزگان به تعامل سازنده بین مرزبانی استان واداره کل شیلات اشاره کرد و گفت: بدون شک تعاملات و ارتباطات سازنده موجبات افزایش برخورد با صید غیر مجاز در راستای حفظ ذخایر وپایداری شغل ساحل نشینان ومرزبانان خواهد بود.

سردار بهادر اسماعیلی جلوگیری از صید بی‌رویه و غیر مجاز  منابع آبزی را ماموریت مشترک مرزبانی و شیلات استان خواند و گفت: در حوزه مبارزه با آلودگی دریا نیز، دیگر سازمان ها و نهاد های مرتبط  باید همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند.

http://shilathormozgan.ir/z6jza