پیام تبریک مدیرکل شیلات هرمزگان به مناسبت روز پزشک

Untitled-1.jpg

مدیرکل شیلات هرمزگان طی پیامی فرارسیدن روز پزشک راتبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان در متن پیام مسعود بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان آمده است:

بسمه تعالی

وَمَنْ اَحْیَاهَا فَکَاَنَّمَا اَحْیَاالنَّاسَ جَمِیعًا ( سوره مائده، آیه ۳۲)

هر کس نفسی را زنده کند گویی همه انسانها را زنده کرده است.

یکم شهریور ماه، زاد روز دانشمند بزرگ و طبیب برجسته ونامدار ایرانی، شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا فرصتی مغتنم و مناسب برای یادآوری و درک اهمیت و جایگاه جامعه پرتلاش و توانمند پزشکان کشور است تا تلاش‌های ارزنده آنها که به واسطه مهارت، دانش، ایثار و اخلاص همواره نویدبخش حیات و سلامت مردم است، مورد تقدیر و تکریم قرار گیرد.

از دیدگاه اسلام و فرهنگ غنی اسلامی ارزش گرانقدر پزشک و فعالیت حرفه ای طبیب از جایگاه و مرتبه رفیع و قداست خاصی برخوردار است ،آنچنان که احیای جانی برابر با حیات همه جان هاست.

روز پزشک فرصتی است برای تقدیر از سپید جامگانی که با علم و دانش و در اوج فروتنی ، درد و رنج بیماری را از جان انسانها،دور می کنند.بدون شک ارزشمند ترین نوع خدمت به انسانها مرهم محبت نهادن برآلام جسم و جان آنان و زدودن رنج و اندوه دل افسردگان و کمک به بازگرداندن حیات طیبه به آنهاست.

پزشک ضامن سلامت جامعه و امنیت روحی بیماران است که درد جسم را با روح بلند خود، در سایه لطف الهی التیام می بخشند و سلامت در آموزه‌های دینی و فرهنگ ایرانی جایگاه خاصی دارد. در این راستا حرفه مقدس پزشکی علاوه بر تندرستی و سلامت جسم، سلامت روح را نیز در برمیگیرد.

اینجانب روز پزشک را به تمام پزشکان متعهد و مومن تبریک عرض نموده و برای آنان از درگاه حضرت احدیت آرزوی سلامتی و سرافرازی می نمایم.

 

http://shilathormozgan.ir/cmupi