در هفتمین جلسه کارگروه فنی و بهداشتی میگوی هرمزگان مطرح شد:

تسریع درروند ذخیره سازی مزارع پرورش میگوی استان//رعایت بهداشت و سلامت مزارع پرورش ميگو مهمترين اولويت شیلات هرمزگان

Untitled-1.jpg

مدیر کل شیلات هرمزگان از برگزاری هفتمین جلسه کارگروه فنی و بهداشتی تکثیر و پرورش میگوی استان با حضور مدیرکل دامپزشکی استان، مدیرعامل و نائب رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان آبزیان استان ، رئیس سازمان نظام دامپزشکی هرمزگان ، رئیس گروه میگو شیلات هرمزگان ، رئیس گروه آموزش و ترویج شیلات هرمزگان، روئسای شیلات شهرستان ها ، سرپرست اداره بهداشت و بیماری های آبزیان دامپزشکی هرمزگان و جمعی از فعالان تکثیر و پرورش میگوی استان در سالن جلسات اداره کل شیلات خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان ، مدیرکل شیلات هرمزگان با تاکید بر توصیه‌های لازم برای جلوگیری از بروز بیماری ها در این نشست افزود :فصل تولید سال جاری از ابتدای اسفندماه 1401با ذخیره سازی بچه میگو آغاز و تا پایان 15 شهریورماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

مسعود بارانی با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فنی تکثیر و پرورش میگو بی شک به نفع مزرعه داران است، بر رعایت آن‌ها و ارتقای مدیریتی در مزارع پرورش میگو تاکیدکرد.

وی گفت: استفاده از لارو سالم، تامین خوارک خوب و مناسب ، آماده سازی اصولی مزارع پرورش میگو از اهمیت ویژه و خاصی در صنعت میگوی پرورشی برخوردار است.

مسعود بارانی پس از بررسی روند ذخیره سازی بچه میگو و بررسی روند تولید مراکز تکثیر میگوتاکید کرد: با توجه به اینکه 15 شهریور آخرین فرصت برای ذخیره سازی لارو در مزارع پرورش میگو می باشد پرورش دهندگانی که موفق به ذخیره سازی نشده اند هرچه سریعتر نسبت به ذخیره سازی اقدام نمایند.

گفتنی است در این نشست نمایندگان و بهره برداران حاضر در جلسه به بیان مسائل و چالش ها و همچنین ارائه راهکارهای پیشنهادی خود پرداختند.

http://shilathormozgan.ir/qsnij