با حضور معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران:

استقرار ۳۰۰ سازه زيستگاه مصنوعي به همت دولت مردمي در آبهاي جزيره كيش

Untitled-1.jpg

با حضور معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران و هيات همراه  پيرو مصوبات سفر رياست جمهوري با حمايت استانداري هرمزگان و سازمان شيلات ايران ۳۰۰ سازه زيستگاه مصنوعي امروز چهارشنبه 25 مردادماه 1402 در آبهاي جزيره كيش مستقر شد.
به گزارش روابط عمومي شيلات سازمان شيلات ايران، معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران در اين مراسم اين سازه ها را داراي نقش بسزايي در يك اكوسيستم خواند و از مزاياي آن به  افزايش ذخاير آبزيان،  پناهگاه انواع آبزيان در فصول مختلف سال بخصوص براي آبزيان جوان جهت مصون ماندن از شكار شدن و جريانات شديد جزر و مدي، مشاركت و تشويق صيادان و علاقه مندان در افزايش ذخاير، حراست و حفظ محيط زيست دريايي، جلوگيري از صيد غير مجاز كف زيان، بازسازي محيط زيست و مديريت توسعه سواحل، كاهش فشار صيد بر زيستگاه هاي طيبعي اشاره كرد.
 
سيد حسين حسيني با اشاره به اينكه تا كنون بالغ بر هزار و ۲۰۰ سازه زيستگاه مصنوعي پيرو مصوبات رياست محترم جمهور در استان هرمزگان مستقر شده است گفت: در اين مرحله از استقرار سازه هاي زيستگاه مصنوعي، ۳۰۰ سازه در مناطق ساحلي جزيره  كيش  استقرار يافت. 
 
در ادامه مدير كل شيلات هرمزگان نيز افزود:  شناسايي و مكان يابي براي استقرار سازه هاي زيستگاه مصنوعي در قشم و همچنين شرق استان( جاسك وسيريك) ادامه خواهد داشت. 
 
مديركل شيلات هرمزگان با بيان اينكه اقدام دولت سيزدهم براي حفظ و بازسازي ذخاير آبزيان و خدمت به جامعه صيادي است،  ادامه داد: ايجاد زيستگاه هاي مصنوعي در آب‌هاي  هرمزگان يكي از  اقدامات خوب دولت سيزدهم براي حفظ و بازسازي ذخاير آبزيان و خدمت به جامعه صيادي است كه تداوم اين اقدامات را در ساماندهي شناورهاي صيادي، الكترونيكي شدن خدمات به صيادان، ايجاد سه مركز بازسازي ذخاير آبزيان در سطح استان و ...شاهد هستيم. 
 
باراني اذعان داشت :جانمايي استقرار سازه‌ها بر اساس مطالعات و تحقيقات كارشناسي و با همكاري پژوهشكده اكولوژي خليج فارس و درياي عمان انجام مي‌شود.

http://shilathormozgan.ir/v9dbs