هم اکنون:

آغاز دومین همایش ملی علمی و تخصصی لزوم تغییر ساختار و افزایش بهره وری در مزارع پرورش میگو

Untitled-1.jpg

مدیرکل شیلات هرمزگان از آغاز برگزاری دومین همایش ملی، علمی و تخصصی لزوم تغییر ساختار و افزایش بهره وری در مزارع پرورش میگو با حضور مدیر کل دفتر امور آبزیان آب شور و میگوی سازمان شیلات ایران،رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان،مدیر عامل اتحادیه تولید و صادر کنندگان آبزیان هرمزگان ،رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی استان ،رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس ودریای عمان،رئیس پژوهشکده میگوی کشور،مدیر صندوق بیمه بخش کشاورزی و جمعی از مسئولین و بهره برداران در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی هرمزگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان،مسعود بارانی با اشاره به اینکه هرمزگان یکی از قطب های مهم شیلاتی کشور به ویژه در حوزه پرورش میگو است گفت: با توجه به اهمیت آبزیان در سبد غذایی جامعه و نقش آن و همچنین ظرفیت ها و استعداد های هرمزگان در تکثیر و پرورش میگو، برگزاری این چنین همایش ها و دوره های آموزشی از اهمیتی ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد با توسعه سیستم های نوین و تغییر ساختار و همچنین آموزش بتوان شاهد رشد چشمگیر تولید ،اشتغال و افزایش بهره وری باشیم.

گفتنی است همچنین در این همایش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به بیان اهمیت تولید آبزیان وجایگزینی پروتئین دریایی ونیز لزوم توسعه پرورش آبزیان با استفاده از روشهای نوین وآمادگی سازمان جهاد کشاورزی برای تخصیص تسهیلات لازم در جهت تغییر ساختارمزارع پرورش میگو، افزایش تولیدونیز پایداری تولید پرداخت.

بارانی هیدرولیک استخرها و کیفیت آب،اهمیت استخرهای نرسری،معرفی سیستم مناسب و انتقال تجربیات از تغیر ساختار در کشورهای پیشرو، جایگاه مکانیزاسیون در اصلاح سیستم پرورش میگو،بررسی علل لزوم تغیر ساختار در مزارع پرورش میگو، استراتژی مدیریت بهتر و کنترل جمعیت باکتری ویبریو و‌... را از مهم‌ترین موضوعاتی که در این همایش به آنها پرداخته می شود خواند.

گفتنی است این همایش با چندین پلن آموزشی و تخصصی تا عصر امروز ادامه دارد.

 

http://shilathormozgan.ir/6yba2