ظرفيت هاي غيرفعال شيلاتي تعيين تكليف شود

22.jpg

معاون وزير و رييس سازمان شيلات ايران در جلسه شوراي مديران تاكيد كرد: براي ورود واحدهاي نيمه فعال و غيرفعال شيلاتي به عرصه توليد، اقدامنات لازم انجام شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، جلسه هفتگي شوراي معاونين و مديران در بيست و ششمين روز تيرماه 1402 در آستانه ورود به ماه محرم و بيان فضائل اخلاقي والاي امام حسين (ع) و ياران باوفايش توسط حجت الاسلام و المسلمين فتاحي در محل سازمان شيلات ايران برگزار شد.
معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران در اين جلسه ضمن تسليت ايام محرم، به اتفاقات خوبي كه در حوزه شيلات در مناطق گميشان و بابلسر انجام شده اشاره كرد و گفت: اعتبارات خوبي در سفر رياست جمهوري و وزيرجهادكشاورزي به استان هاي گلستان و مازندران مورد تصويب قرار گرفته كه لازم است براي تخصيص آن اقدامات لازم انجام شود.
سيدحسين حسيني افزود: با توجه به ضرورت واهميت سرمايه گذاري در بخش شيلات، لازم است پشتيباني هايي براي جذب سرمايه گذار انجام شود.
وي ادامه داد: تعيين تكليف ظرفيت هاي نيمه فعال شيلاتي از جمله مواردي است كه بايد در دستور كار قرار گرفته و هر چه سريعتر براي ورود به عرصه توليد آماده شود.
حسيني با اشاره به درگاه ملي صدور مجوزها گفت: اقدامات مربوط به مباحث مقررات زدايي بايد هر چه سريعتر توسط همكاران پيگيري شود.
 
استفاده از سيستم هاي هوشمند ارزيابي براي جذب مستخدمين جديد
رئيس سازمان شيلات ايران به موضوع جذب 241 نفر نيروي تازه استخدام شده در ادارات كل يازده گانه شيلات اشاره كرد و گفت: شاخص هاي اندازه گيري بايد متناسب با جايگاه پستي هر كارمند باشد و در مصاحبه هاي عمومي از سيستم هاي هوشمند ارزيابي استفاده شود.
حسيني افزود: بخش هاي حقوقي بايد تعهد جدي از نيروهاي تازه استخدام شده بگيرند و آموزش هاي دوطرفه براي روسا و نيروهايي كه قرار است با آنها همكاري داشته باشند برگزار شود.
وي به طراحي مدل دقيق صنعت شيلات براي مبحث بيمه اشاره كرد و گفت: بخش شيلات به بيمه تخصصي نياز دارد و لازم است كارشناساني متخصص در اين بخش وارد شوند.
حسيني به پيگيري براي ورود شناور ژاپني به كشور تاكيد كرد و گفت: انتقال دانش فني از كشورهايي همچون اكوادور، اندونزي، هندوستان و ساير كشورها در حوزه هايي چون تجارت، تنوع گونه اي و تنوع محصولات در دستور كار قرار گيرد.
وي صيد فانوس ماهيان از آبهاي عميق را مورد تاكيد قرار داد و گفت: پشتيباني هاي خوبي در اين زمينه به انجام رسيده است و بايد براي عمياتي شدن آن قدم هاي محكمي برداريم.
گفتني است در اين جلسه گزارشي از توسعه بنادر ماهيگيري توسط الياس واحدي مديركل دفتر توسعه و مديريت بنادر ماهيگيري ارائه شد.

http://shilathormozgan.ir/pkvyw