مدیرکل شیلات هرمزگان خبرداد:

به تولید رساندن مزارع پرورش ماهی در قفس لازمه جهش تولید//احداث سریعتر مزارع پرورش ماهی در قفس در دستور کار بهره برداران

Untitled-1.jpg

جلسه بررسی آخرین وضعیت مزارع پرورش ماهی در قفس استان با حضور مدیرکل شیلات هرمزگان ، رئیس اداره پرورش ماهیان دریایی در قفس شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولین و بهره برداران در سالن جلسات اداره کل شیلات برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان ، مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به نقش و اهميت تولید ماهیان دریایی در قفس در راستای اشتغال زایی، رونق تولید و توسعه پایدار گفت : استان هرمزگان به عنوان قطب مهم پرورش ماهی در دریا با ظرفیت شناخته شده بالغ بر ۱۱۳ هزار تن در کشور مطرح است که خوشبختانه تلاش‌های خوبی برای به بهره‌برداری رساندن این ظرفیت در استان هرمزگان با حمایت سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان برداشته شده است.

مسعود بارانی افزود: استفاده از ظرفیت آب دریا، عدم استفاده از آب شیرین در این طرح با توجه به محدودیت‌های آب شیرین،عدم نیاز به سرمایه گذاری سنگین و ثابت، رشد مناسب ماهی‌ها در دوره هشت تا ده ماهه و طعم خوب ماهی و بازارپسندی از مهمترین مزایای پرورش ماهی در قفس است.

وی تصریح کرد : سرمایه گذاران حوزه پرورش ماهی درقفس سریعاً اقدام به راه اندازی مزراع کنند چرا که به تولید رساندن مزارع پرورش ماهی در قفس لازمه تحقق جهش تولید است.

مدیرکل شیلات هرمزگان  تاکید کرد پرورش دهندگان ماهی در قفس باید همچنین نسبت به بیمه کردن محصولات خود و سازه های قفس قبل از هرگونه بهره برداری اقدام نمایند.

مسعود بارانی با بیان اینکه پرورش ماهیان دریایی در قفس یک ظرفیت فعال در حوزه دانش بنیان، اشتغال زایی و ... است، تصریح کرد: بدون شک با بها دادن به این ظرفیت و رفع موانع توسعه ایی آن می توان اتفاقات خوبی را در حوزه اقتصاد استان و کشور رقم زد.

گفتنی است در این نشست نمایندگان و بهره برداران حاضر در جلسه به بیان مسائل و چالش ها و همچنین ارائه راهکارهای پیشنهادی خود پرداختند.

http://shilathormozgan.ir/6fno5