در جلسه بررسی مسائل و مشکلات جامعه صیادی کیش:

ارتقای خدمات رسانی به جامعه صیادی جزیره کیش در دستور کار قرار گرفت//استقرار ۳۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در جزیره کیش در راستای بازسازی ذخایر آبزیان

photo5580237108.jpg

مدیر کل شیلات هرمزگان از برگزاری جلسه بررسی مسائل و مشکلات جامعه صیادی کیش با حضور عضو هیئت مدیره و معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش، مدیر کل پخش فرآورده های نفتی استان،رئیس اداره بررسی و ثبت شناورهای های بنادر و دریانوردی هرمزگان، رئیس شیلات شهرستان کیش،نمایندگان جامعه صیادی و جمعی از مسئولین خبرداد‌.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، وی با اشاره به اینکه جزیره کیش با پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته به جزیره بدون تور در حوزه صید و صیادی کشور مطرح شده است گفت:  در این جزیره با  بیش از ۱۳۰ فروند شناور لنج و قایق صیادی به بیش از ۸۸۰ نفر صیاد خدمات رسانی می شود و ۹۰ درصدشناورهای جزیره کیش بدون تور و با روش قلاب صید می کنند.

وی افزود بدون شک تسهیل و ارتقای خدمات رسانی به جامعه صیادی و همچنین حمایت از فعالیت های صید و صیادی همواره در دستور کار شیلات قرار دارد.

بارانی همچنین از استقرار ۳۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در آبهای جزیره کیش در راستای بهسازی و بازسازی ذخایر آبزیان نیز در آینده ای نزدیک خبر داد.

مسعود بارانی تکمیل اسکله صیادی جزیره کیش، تسهیل سوخت رسانی به شناورهای صیادی، تاکید بر ارتقای ایمنی بنادر و رعایت نکات ایمنی از سوی صیادان،تامین شناور و سیستم های اطفا حریق در بنادر صیادی کیش، ارتقا و تسهیل خدمات رسانی به جامعه صیادی و ... را از مهم‌ترین مسائل مطرح شده در این نشست خواند.

عضو هیئت مدیره و معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل شیلات،از تلاش‌های شبانه روزی صیادان تشکرکرد و ایشان را قشر زحمت کش کیش خواند و رسیدگی به مشکلات ساکنان و بومیان کیش را از اولویت های سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد.

سعید پورزادی تاکید کرد: با توجه به اینکه صیادی اصلی ترین شغل بومیان جزیره کیش است باید مشکلات موجود این عزیزان هر چه سریع تر مورد بررسی قرارگیرد و نسبت به رفع این مشکلات اهتمام داشته باشیم.

گفتنی است در این نشست نماینده گان جامعه صیادی کیش و همچنین حاضرین در نشست به بیان مسائل و مشکلات جامعه صیادی پرداختند.

http://shilathormozgan.ir/1hryh