باحضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان:

واگذاری بخشی از تاسیسات برودتی شیلات ابوموسی به گروه جهادی شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی

33.jpg

مدیر کل شیلات هرمزگان از واگذاری بخشی از تاسیسات برودتی شیلات ابوموسی به گروه جهادی شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، نماینده اداره کل اقتصاد و دارایی هرمزگان، نماینده دادگستری هرمزگان،نمایند سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان،نماینده اتاق بازرگانی و جمعی از مدیران شیلات و استان خبر داد‌.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، در مراسم واگذاری این سردخانه معاون هماهنگی و امور اقتصادی شیلات هرمزگان این واگذاری را راهکاری برای راهبری بهتر سردخانه ابوموسی و استفاده بهتر از این سردخانه خواند و گفت: امید است شاهد فعالیت و رونق این سردخانه با این واگذاری باشیم. عادل شهرزاد با بیان اینکه شهرستان ابوموسی می تواند به خوبی از رونق اقتصادی و تولید با محوریت دادن فعالیت های شیلاتی بهره مند شود گفت: در صورت حمایت از فعالیت های شیلاتی این شهرستان ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی و اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه مجتمع برودتی، سردخانه ای و کنسرو سازی شهرستان ابوموسی نباید بیش از این متوقف بماند گفت : حمایت از این صنایع توسط جامعه صیادی و بهره بردار می تواند رونق صید و صیادی در این شهرستان را فراهم سازد .

در ادامه مدیر کل شیلات استان هرمزگان واگذاری این سردخانه را در قالب ماده ۲۷ قانون مقررات مالی دولت خواند.

مسعود بارانی واگذاری این سردخانه را به روش ROT تجهیز، بهسازی، بهره برداری و انتقال خواند و گفت: در این واگذاری برای به بهره برداری رسیدن سردخانه پیش بینی شده است سرمایه گذار حدود ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه ظرفیت های شیلاتی شهرستان ابوموسی کم نظیر است تصریح کرد: برنامه های خوبی برای توسعه این شهرستان در حوزه شیلات در دستور کار شیلات هرمزگان قرار دارد و بی شک در آینده ای نزدیک شاهد خواهیم بود این شهرستان به نمادی درخشان در حوزه فعالیت های شیلاتی و به ویژه نگین صیدو صیادی تبدیل شود.

گفتنی است جزیره ابوموسی با وسعت حدود یازده کیلومترمربع در جنوب جزیره قشم در استان هرمزگان واقع‌ شده که از شرق به عمان و از غرب به تنب کوچک ختم می‌شود.

http://shilathormozgan.ir/u9bcb