باحضور مدیرکل شیلات هرمزگان و مدیرکل امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران:

بررسی مسائل و مشکلات صیادان هرمزگان و ارائه راهکار در جهت حل آنها // هرمزگان پیشرو در صید و صیادی کشور

600.jpg

با حضور مدیر کل شیلات هرمزگان و مدیرکل امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران،رئیس گروه صید آبهای جنوب سازمان شیلات ایران، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان پرونده های صید و صیادی استان هرمزگان بررسی گردید.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان،در این جلسه مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به برخورداری استان هرمزگان از بالغ بر ۳۵ هزار نفر صیاد و بیش از چهار هزار و پانصد فروند شناور صیادی گفت: هرمزگان با بیش از ۳۰۰ هزار تن صید سالانه رتبه اول صید و صیادی کشور را دارد.

بارانی برخورداری از ۱۹ بندر صیادی و بیش از ۲۲ موج شکن مردمی را ازدیگر برخورداری استان هرمزگان در حوزه صید و صیادی خواند.

در ادامه مدیر کل صید و صیادی سازمان شیلات ایران افزود: ظرفيت ‌ها و توانايي هاي صید صیادی هرمزگان مي ‌تواند زمینه توسعه بيش از پيش،به ویژه در پایداری اشتغال و تولید استان و كشور را فراهم سازد.

دکتر رضا عباس پور نادری با اشاره به اهمیت صید وصیادی پایدار،از اتحاديه‌ ها و تعاوني‌ هاي صيادي هرمزگان خواست تا با شيلات و به ويژه يگان حفاظت منابع آبزيان استان تعامل و همفكري بيشتري داشته باشند و شیلات را در كاهش فشار بر ذخاير آبزيان و همراهی كنند.

وی ايجاد زيستگاه هاي مصنوعي با مشاركت بخش خصوصي، ارتقاي جايگاه تعاوني هاي صيادي و همچنين افزايش درآمد آنها، ترويج و گسترش صيد با قلاب، بازنگري و تسهيل در پرداخت عوارض بندري و همچنين بررسي ويژه وضيعت صيد و ذخاير ارزشمند آبزيان را از مهم ترين مسائل پيشرو استان ذكر كرد.

گفتنی است همچنین مدیر کل امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران به همراه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و جمعی از مدیران شیلاتی از بندر صیادی بندرعباس بازدید و با جمعی از صیادان استان دیدار کردند.

http://shilathormozgan.ir/2ojoz