در دیدار مدیرکل شیلات هرمزگان با فرماندار جاسک مطرح شد:

بررسی محورهای شیلاتی توسعه شهرستان جاسک// شیلات محور مهم توسعه شهرستان جاسک// ارتقای تعامل و همکاری در خدمت به جامعه شیلاتی جاسک

88.jpg

مدیرکل شیلات هرمزگان با فرماندار شهرستان جاسک پیرامون بررسی محورهای شیلاتی توسعه شهرستان جاسک و همچنین در راستای ارتقای تعامل و همکاری و رفع موانع تولیدات شیلاتی در این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان ،در این دیدار مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه شهرستان جاسک با بهره مندی از بالغ بر 800 فروند شناور صیادی و بیش از پنج هزار و 100 نفر صیاد از جایگاه ویژه ای درصید و صیادی استان و کشور برخوردار است گفت: دسترسی این شهرستانهان به آبهای عمان و آبهای آزاد باعث شده این شهرستان در بحث تامین مواد اولیه کارخانجات تن ماهی و صید در آبهای دور نیز از موقعیت ویژه ای بهره مند شود.

مسعود بارانی با اشاره به اینکه شیلات جاسک ظرفیت تولید در سطح هشت هزار و 300 هکتار اراضی پرورش میگو را دارا است تصریح کرد:در این شهرستان چهار مرکز تکثیر با ظرفیت تولید 800 میلیون قطعه بچه میگو در حال بهره برداری است.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان جاسک 7 گروه پرورش ماهی در قفس با ظرفیت تولید 5هزار و 800 تن ماهی نیز مجوز فعالیت گرفته اند.

بارانی رفع موانع تولید، تسهیل در تولید، تلاش در ارتقای تولید با بهره گیری و ارتقای تعامل و همکاری را محور های مهم این دیدار خواند.

در ادامه فرماندار شهرستان جاسک با اشاره به فعالیت های خوب شیلاتی صورت گرفته در این شهرستان کلنگ زنی مرکز بازسازی ذخایر آبزیان لافیک جاسک در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار با ظرفیت تولید و رهاسازی ۱۵۰ میلیون قطعه انواع بچه میگو بومی و ۵ میلیون قطعه ماهیان دریایی در این شهرستان را از جمله اقدامات خوب دولت مردمی در حوزه شیلات و جلب رضایت مردم خواند.

مهرانی همچنین با بیان اینکه شهرستان جاسک ظرفیت خوبی برای تبدیل به قطب شیلاتی دارد تصریح کرد: باید در راستای تحقق شعار سال حداکثر استفاده از ظرفیت های شیلاتی استان را با جذب سرمایه گذار توانمند و بومی، حمایت از صید اصولی و پایدار و ارتقای تولیدات شیلاتی نمائیم.

وی ضمن تشکر از اقدامات اخیر شیلات هرمزگان در ارائه خدمات به جامعه صیادی گفت:امید است با توجه به حساسیت های زیادی که در بحث ساماندهی شناورهای صیادی وجود دارد امید داریم با همراهی سایر دستگاههای ذیربط شاهد ساماندهی این شناورها در کمترین زمان ممکن باشیم.

http://shilathormozgan.ir/qkpai