در دیدار سرپرست شیلات هرمزگان با فرمانده مرزبانی استان مطرح شد:

حمایت مرزبانی از فعالیت های یگان حفاظت منابع آبزیان ضرورتی انکارناپذیر است // ارتقای تعامل شیلات و مرزبانی در برخود با پدیده شوم صید غیر مجاز

22.jpg

سرپرست شیلات هرمزگان به همراه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان و رئیس روابط‌عمومی، هماهنگی و امور شهرستانهای شیلات با فرمانده مرزبانی استان،جانشین فرمانده مرزبانی استان و جمعی از مسئولان مرزبانی استان دیدار کردند.

 به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان ، سرپرست شیلات هرمزگان با اشاره به حضور بزرگترین ناوگان صیادی کشور در استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان با بهره مندی از ۲۰ بندر صیادی و ۲۳ موج شکن مردمی حدود ۴۰ درصد بنادر صیادی کشور را به خود اختصاص داده است.

سرپرست شیلات هرمزگان با اشاره به حضور بزرگترین ناوگان صیادی کشور در استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان با بهره مندی از ۲۰ بندر صیادی و ۲۳ موج شکن مردمی حدود ۴۰ درصد بنادر صیادی کشور را به خود اختصاص داده است.

مسعود بارانی تصریح کرد: برخورداری از رتبه اول صید و صیادی کشور، برخورداری از رتبه اول تولیدات شیلاتی کشور، جامعه صیادی ۳۵هزار نفری و ..‌. را نشان از اهمیت شیلات در استان هرمزگان خواند و تاکید کرد: بی شک برخورداری از این ظرفیت ها، وظیفه یگان حفاظت منابع آبزیان را سنگین تر می کند که نیازمند تعامل و همکاری بیشتر سایر ارگان های دریایی به ویژه مرزبانی است.

وی ضمن تشکر از زحمات مرزبانی در حمایت از فعالیت های یگان حفاظت متابع آبزیان شیلات هرمزگان، بر ارتقای تعامل و همکاری مرزبانی و شیلات تاکید کرد و گفت: امید داریم بتوانیم در فصول ممنوعیت صید و همچنین در برخود با فعالیت های مخرب و غیر مجاز حوزه صید بیش از پیش شاهد حمایت های مرزبانی استان باشیم.

بارانی افزود: شیلات به تنهایی قادر به پیشگیری از تخلفات گسترده صیادی نیست و نیاز به مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مسئول دارد که حضور مرزبانی در این زمینه ضرورتی انکار ناپذیر است. در ادامه فرمانده مرزبانی استان هرمزگان نیز بر تعامل سازنده تاکید کرد و گفت: بدون شک تعاملات و ارتباطات سازنده بین آنها موجبات رشد و توسعه استان را فراهم خواهد کرد.

سردار بهادر اسماعیلی جلوگیری از صید بی‌رویه و غیر مجاز  منابع آبزی را ماموریت مشترک مرزبانی و شیلات استان خواند و گفت: در حوزه مبارزه با آلودگی دریا نیز، مرزبانی،  شیلات و دیگر سازمان ها و نهاد های مرتبط  باید همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند و درصورت نیاز قوانین موجود در این راستا با توجه به بازدارنده نبودن اصلاح شوند.

سردار اسماعیلی از فعالیت های شیلاتی استان به عنوان فعالیت های اشتغالزا یاد کرد و تاکید کرد : بدون شک پایداری چرخه های اقتصادی شیلاتی موجود و همچنین پایداری و ارتقای اشتغال موجود در این بخش نیازمند تعامل و حمایت از این فعالیت ها است.

http://shilathormozgan.ir/nhohd