در بازدید سرپرست شیلات هرمزگان از مراکز تکثیر شهرستان سیریک:

هدف گذاری شهرستان سیریک برای تبدیل به قطب تکثیر میگوی کشور // مراکز تکثیر میگو سیریک نقش موثری در تولید و ارتقای تولید میگو استان دارند

77.jpg

سرپرست شیلات هرمزگان به همراه رئیس گروه توسعه میگو،رئیس گروه ترویج و شیلات آبزیان و رئیس شیلات سیریک از مراکز تکثیر میگو در این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، مسعود بارانی در این بازدیدها گفت: خوشبختانه گام های خوبی در حوزه تکثیر و پرورش میگو برداشته شده است که با توجه به تلاش های صورت گرفته و در صورت حمایت های ملی و استانی شاهد رشد در تولید میگو استان و کشور با استفاده از این ظرفیت ها خواهیم بود.

وي با بيان اينكه اولين و یکی از مهمترین حلقه ها در زنجيره توليد ميگو توليد لارو ميگو است، اظهار كرد: برخورداری از ميگوی عاری از بیماری و استحصال لاروهاي مناسب از جمله اقدامات مهم بخش خصوصی در زنجيره توليد ميگو است که نیازمند حمایت همه جانبه است.

بارانی با بیان اینکه امروز شاهد مطرح شدن نام میگوی هرمزگان بعنوان کالای با کیفیت در سطوح بین المللی هستیم تصریح کرد:شهرستان سیریک با برخورداری از ۱۲ مرکز تکثیر میگوی در حال بهره برداری نقش مهمی در این بین دارد.

سرپرست شیلات هرمزگان تصریح کرد: در شهرستان سیریک در حال حاضر ۱۲ مرکز تکثیر در حال بهره برداری، هفت مرکز در حال احداث، و ۱۱ مرکز نیز در حال پیگیری صدور مجوز هستند که با بهره برداری رسیدن این مراکز در مجموع شهرستان سیریک بیش از شش میلیارد قطعه بچه میگو در سال را شاهد خواهد بود.

گفتنی است شهرستان سیریک در فاصله 165 کیلومتری جنوب شرق بندرعباس و در موقعیتی ساحلی قرار داد و با برخورداری از ظرفیت های صید و صیادی ، آبزی پروری و صنایع شیلاتی یکی از شهرستان های مهم شیلاتی استان هرمزگان است.

http://shilathormozgan.ir/8y8wo