سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان:

استقرار 400 سازه زیستگاه مصنوعی درصیدگاه های شهرستان بندرلنگه - حسینه(مرحله دوم) // زیستگاه مصنوعی نیاز امروز پشتوانه صید فردا

90.jpg

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان از استقرار 400 سازه زیستگاه مصنوعی درصیدگاه های شهرستان بندرلنگه و در منطقه حسینه با پیگیری شیلات هرمزگان و با حمایت سازمان شیلات ایران،استانداری هرمزگان و در پی مصوبات سفر رئیس جمهور محترم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، مسعود بارانی با بیان اینکه افزايش تلاش صيادي، محدوديت منابع، وجود آلاينده هاي زيست محيطي، ساخت و سازهاي انجام شده در نوار ساحلي، پديده گرمايش زمين، رسوبگذاري و غيره باعث تخريب اکوسیستم های دریایی و زيستگاه بسياري از آبزیان گرديده است گفت: بدون شک استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی می تواند نقش اساسی در جبران بخشی از خسارت ناشی از این آسیب ها داشته باشد.

وی تصریح کرد: افزايش جمعيت جهان طي چند دهه اخير و نياز به مواد غذايي بيشتر و به تبع آن برداشت بي رويه و بيش از توان توليد اكوسيستم هاي طبيعي وآلودگيهايي كه در اثر اين افزايش جمعيت ايجاد گرديد نیز تاثیر بسزایی در کاهش ذخایر داشته است و نیاز به زیستگاه مصنوعی را مبرم تر ساخته است.

بارانی با بیان اینکه روش های متفاوتی به منظور احیاء و بازسازی ذخائر آبزیان وجود دارد که ايجاد زيستگاه مصنوعي يكي از راههايي است كه در بازسازي و احياء مجدد آبزيان در دريا نقش بسزايي دارد گفت:زيستگاه مصنوعي عبارت است از قرار دادن اشياء مجاز در داخل دريا جهت احياء، بازسازی و بهره برداری از محيط دريايي که می توان از ان به عنوان لانه سازی برای آبزیان یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه پروژه احداث زیستگاه های مصنوعی خدمتی شایته از سوی دولت مردمی برای نسل امروز و نسلهای آینده است افزود: در خرداد ماه 1401 با حضور استاندار ، با استقرار 100 قطعه در منطقه مُلو شهرستان بندرلنگه به عنوان نقطه شروع، احداث زیستگاه مصنوعی به صورت نمادین صورت گرفت که خوشبختانه در ماه جاری شاهد استقرار 400سازه در منطقه حسینه بندرلنگه هستیم.

سرپرست شیلات هرمزگان تصریح کرد: جانمایی استقرار سازه ها بر اساس مطالعات و تحقیقات کارشناسی و باهمکاری پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان صورت می پذیرد.

http://shilathormozgan.ir/v9rzw