معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در فرمانداری شهرستان میناب-هرمزگان:

اولویت واگذاری مزارع پرورش میگو با بومیان و از طریق فراخوان است//صیانت از ذخایر آبزیان از اهداف مهم شیلات

1.jpg

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران  ظهر امروز در جلسه ای با حضور اعضا و رئیس فراکسیون های کشاورزی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، آقای رئیسی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان میناب، امام جمعه این شهرستان، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع سازمان شیلات ایران،رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان،  مشاور و مدیرکل امور استانهای سازمان شیلات ایران،سرپرست شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولان شیلات و کشاورزی و جامعه بهره بردار شیلات و کشاورزی به بررسی مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی و شیلات شهرستان میناب پرداختند.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در این نشست با اشاره به بازدید از بندر صیادی کلاهی و همچنین مرکز بازسازی ذخایر آبزیان کلاهی- میناب در سفر به هرمزگان گفت: بحث حل مشکلات صیادان که ناشی عدم لایروبی بندر صیادی کلاهی است با راه حل های موقت مانند لایروبی از طریق بیل و بارج و همچنین از طریق انتخاب محلی مناسب جهت احداث بندری جدید با مشارکت دیگر متولیان امر در دستور کار قرار گرفت.

سید حسین حسینی تامین زیر ساخت های تولید آبزیان به ویژه تامین برق برای پرورش میگورا نیازمند بودجه و توجهی خاص خواند و گفت: تحقق برنامه ها در این زمینه و همچنین رسیدن به تولید مدنظر بی شک نیازمند تامین برق است.

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان حدود ۵۰ هزار هکتار مستعد پرورش میگو شناسایی شده گفت: شهرستان میناب بخش قابل توجهی از این مهم را به خود اختصاص داده است و تاکنون حدود ۵۰ درصد از اراضی در حال کشت استان در شهرستان میناب فعال هستند.

حسینی تصریح کرد: بدون شک اولویت در واگذاری اراضی پرورش میگو و فعالیت های شیلاتی از طریق فراخوان و با بومیان است .

وی با تأکید بر حرکت در مسیر خودکفایی در زمينه تولید بچه ماهی گفت: با توجه به محدودیت های تولید بچه ماهی و نیاز به بچه ماهی اقدامات لازم جهت افزایش شرکت های وارد کننده بچه ماهی را انجام داده ایم.

رئیس سازمان شیلات ایران از دو برابر شدن تعداد قفس های مزارع پرورش ماهی در دریای استان هرمزگان خبر داد و گفت: ایجاد مجتمع های پشتیبانی پرورش ماهی در قفس در سواحل پهنه های شناسایی شده جهت مزارع پرورش ماهی در قفس از برنامه های خوب در دست اقدام شیلات در این خصوص است.

وی استفاده از روش های صید اصولی و با قابلیت انتخابی بالا و همچنین صیانت از ذخایر آبزیان در کنار ارتقای بهره وری با کیفیت را از اهم برنامه های شیلات خواند‌.

در ادامه حاضرین در جلسه به بیان نظرات، پیشنهادات و مسائل پیش روی توسعه بخش کشاورزی و به ویژه شیلات پرداختند.

http://shilathormozgan.ir/mpft3