معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران:

حل مشکلات بندر صیادی کلاهی در دستور کار قرار گیرد// لایروبی بندر صیادی کلاهی یا جانمایی بندری جدید سریعا پیگیری شود.

21.jpg

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به همراه معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع سازمان شیلات ایران، مشاور و مدیرکل امور استانهای سازمان شیلات ایران ، سرپرست شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولین شیلات استان از بندر صیادی کلاهی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان سید حسین حسینی در این بازدید گفت: برخورداری استان هرمزگان از حدود ۳۰ درصد بنادر صیادی کشور، بیش از چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی، حدود۳۵ هزار نفر صیاد موهبتی است از سوی خداوند برای استان هرمزگان و تصریح کرد: در این بین شهرستان میناب با داشتن حدود ۲۶۰ فروند شناور صیادی، حدود ۱۷۰۰ نفر صیاد (اشتغال مستقیم) و حدود ۱۰ هزار تن صید سالانه سهم خوبی را از میزان صید استان و کشور به خود اختصاص داده است.
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران اظهارداشت تکریم و ارتقای جایگاه صیادان و همچنین حل مشکلات این قشر زحمت کش از اهم اهداف و وظایف سازمان شیلات ایران است.
وی تاکید کرد با توجه به موقعیت این بندر صیادی و نیاز پیوسته آن به لایروبی لازم است با راهکار مناسب تا جانمایی و احداث بندر صیادی جدید کلاهی لایروبی آن به صورت مستمر صورت پذیرد تا رفاه و خدمات دهی بیشتر صیادان تامین گردد.
در ادامه سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان در این بازدید ضمن بررسی مسائل و مشکلات جامعه صیادی این بندر،دستوراتی را در جهت رفع و حل مشکلات بهره برداری از بندر صیادی کلاهی صادر کرد.
ساسان صادقی ضمن بازدید از بندرصیادی کلاهی، بررسی،حل و ارائه راهکار ، بهسازی، نوسازی و رفع نواقص بندر صیادی کلاهی را در دستور کار مدیریت بهره بردار بندر صیادی کلاهی و مسئولین شهرستانی شیلات و استان قرار داد.

http://shilathormozgan.ir/gsnmr