بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران از مرکز بازسازی ذخایر آبزیان خلیج فارس کلاهی- میناب

20.jpg

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به همراه معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع سازمان شیلات ایران، مشاور و مدیرکل امور استانهای سازمان شیلات ایران، سرپرست شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولین شیلات استان از مرکز بازسازی ذخایر خلیج فارس کلاهی- میناب بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در این بازدید با اشاره به اهمیت حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان وهمچنین اهمیت فعالیت های این مرکز برای ذخایر و صید و صیادی و پایداری فعالیت های شیلاتی گفت: مرکز بازسازی ذخایر آبزیان خلیج فارس کلاهی- میناب نقش بسزایی در پایداری و ارتقای ذخایر آبزیان و به دنبال آن پایدار نمودن صید و صیادی و معیشت ساحل نشینان با توجه به فشار موجود بر ذخایر آبزیان دارد.
سید حسین حسینی با اشاره به اینکه وجود مراکز بازسازی ذخایر آبزیان برای استان شیلاتی هرمزگان یک ضرورت است دستورداد: هرچه سریعتر عملیات بهسازی و ارتقای عمرانی آن در دستور کار شیلات استان قرار گیرد.
وی افزود: این مرکز با حدود ۳۲ هکتار یکی از مهمترین مراکز بازسازی ذخایر آبزیان در کشور است که از اهمیت ویژه ای برای فعالیت های شیلاتی برخودار دست.
در ادامه سرپرست شیلات هرمزگان توان تولید میگوی بومی موزی ، ببری سبز، سفید هندی در جهت بازسازی ذخایر، توان مولدسازی میگوی های گونه های موزی ، ببری سبز، سفید هندی، توان تکثیر ماهی صبیتی و هامور،توان حفظ ژنتیکی ماهی صبیتی سرخو و میگوی موزی ، ببری سبز، سفید هندی را از مهمترین توانمندی های این مرکز خواند.
ساسان صادقی نگهداری استوک و توسعه جلبک میکروسکوپی کتوسیروس، اسپرولینا،نانو ژکلرلا ایزوکرایسیس و ...‌ را از دیگر فعالیت های و توانمندی های این مرکز خواند.
وی افزود:مرکز بازسازی ذخایر خلیج فارس تنها مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در جنوب کشور است که از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را شروع کرده و در سال‌های گذشته انواع طرح‌های آموزشی، دانشگاهی، بازسازی ذخایر در این مرکز به اجرا درآمده است.
گفتنی است مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان خلیج فارس-کلاهی در بخش کلاهی شهرستان میناب واقع شده است وعملیات تکثیر ماهی و میگو ،همچنین بازسازی ذخایر آبزیان به ویژه بازسازی ذخیره گاه میگو استان را برعهده دارد.

http://shilathormozgan.ir/f6xl8