بلافاصله پس ورود معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به هرمزگان:

برپایی جلسه بررسی مسائل و مشکلات جامعه صیادی در شامگاه روز جمعه//پیگیری سخت و زیان آور شدن بیمه صیادان هستیم//جایگاه بالاتری در حوزه شیلات برای استان هرمزگان رقم خواهد خورد

15.jpg

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران  شامگاه روز جمعه در جلسه ای با حضور اعضا و رئیس فراکسیون های کشاورزی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع سازمان شیلات ایران،رئیس سازمان جهاد شکارچی استان هرمزگان،  مشاور و مدیرکل امور استانهای سازمان شیلات ایران، مدیر کل شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولان شیلات و کشاورزی و جامعه بهره بردار شیلات و کشاورزی به بررسی مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی و شیلات پرداختند.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، در این جلسه معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به اهمیت و جایگاه شیلات در استان هرمزگان و کشور گفت:استان هرمزگان بدون شک یکی از قطب های مهم شیلاتی کشور و منطقه است.

سید حسین حسینی در ادامه توضيحاتي در زمينه مطالعات انجام گرفته، توانمندي ها و استعدادهاي استان هرمزگان در زمينه هاي آبزي پروري دريايي ( ميگو و ماهي در قفس) و صيد و صيادي ارائه نمود و بر ضرورت توسعه پرورش ماهي دردريا و مرتفع نمودن مشكلات پيش روي اين صنعت با همكاري و اتحاد همه جانبه و همچنین ارتقای خدمات صید و صبادی  تاكيد كرد.

وی  با تاکید بر توسعه دریا محور گفت: بدون شک اشتغال پایدار و معیشت مناسب ساحل نشینان نیازمند توجه به توسعه دریا محور است.

حسینی با بیان اینکه سیاستگذاری مناسب با هدف افزایش بهره‌وری شیلاتی در هرمزگان باید صورت گیرد گفت:شیلات و آبزی پروری یکی از محورهای اصلی تولید، اشتغال‌ و رونق اقتصادی استان  است که خوشبختانه در این مسیر گام‌های خوبی برداشته شده است

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه  صنعت شیلات را در حال حرکت از حالت سنتی به سمت صنعتی شدن که در این میان توجه به مباحث دانش بنیان محوری لازم و اساسی برای این تحول است.

در ادامه رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با بیان اینکه  دوازده رقم از محصولات کشاورزی و باغی هرمزگان دارای رتبه اول تا سوم در تولید کشور هستند گریزی به بخش شیلات زد و گفت: استان هرمزگان از لحاظ تولیدات در بخش آبزیان رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد و توسعه این بخش نیاز به عزمی ملی دارد. 

مویدی لا اشاره به فعالیت های خوب شیلاتی در استان هرمزگلن عنوان‌کرد: در دولت سیزدهم رویکرد مناسبی برای افزایش سطح صادرات در پیش گرفته شد و با حمایت‌های استاندار هرمزگان شاهد افزایش سطح صادرات بودیم به نوعی که در صادرات بخش کشاورزی نسبت به سال گذشته 8.8 درصد افزایش را شاهد بودیم و 511 هزار تن از محصولات کشاورزی را صادر کردیم. 

در ادامه  محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در نشست با مدیران و فعالان بخش کشاورزی استان هرمزگان، اظهارداشت: همیشه حمایت از تولید اولویت اصلی کار ما بوده است و در راستای همین بحث از بدو ورود به مجلس در کمیسیون کشاورزی با استفاده از نظرات کشاورزان خبره مباحثی را دنبال کردیم که در راستای هموار کردن تولید، اشتغال و صادرات باشد. 

وی افزود: طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی نتیجه‌‌ی تلاش‌های انجام شده در مجلس بود که به قانونی با ۱۵ ماده تبدیل شد و عمده گلایه‌هایی که کشاورزان داشتند در آن گنجانده شده است که اگر اجرایی شود بسیاری از مشکلات ما در بحث بیمه محصولات کشاورزی،  و ... برطرف خواهد شد.

عسکری خاطرنشان‌کرد: وزارت اقتصاد را مکلف کرد‌ه‌ایم که بخشی از فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی را در اختیار صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار دهند و 10 هزار میلیارد تومان نیز برای بخش سرمازدگی اختصاص داده شده است. 

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان جایگاه فعالیت‌های شیلاتی هرمزگان در شکوفایی رونق و جهش تولید را جایگاهی ویژه خواند و گفت:

ساسان صادقی تصریح کرد:از محورهای مهم شکوفایی رونق و جهش تولید در واحدهای کشاورزی و دامپروری این استان، توسعه فعالیت‌های شیلاتی و آبزیان از جمله "طرح‌های تولید ماهی در قفس دریایی" است که امید تا پایان برنامه تحولی سازمان شیلات ایران شاهد تحقق رشد ویژه ای در فعالیت های شیلاتی باشیم.

وی بومی‌سازی ساخت، تولید و مونتاژ قفس‌های پرورش ماهی در قفس و خودکفایی هرمزگان را مصداق تحقق توسعه شیلاتی استان عنوان کرد و افزود: این مهم بدون شک ضمن آسان‌سازی در تولید و رفع وابستگی، از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری می‌کند.

http://shilathormozgan.ir/5m1lg