تدوين برنامه ۵ ساله براي رفع محروميت‌هاي هرمزگان و سواحل مكران

سازمان شیلات.jpg

دبير اجرايي شوراي توسعه مكران از تدوين يك برنامه ۵ ساله براي رفع محروميت‌هاي هرمزگان و سواحل مكران خبر داد و گفت: توسعه در اين منطقه با محور ظرفيت‌هاي دروني آن صورت مي‌گيرد.

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، سردار حسين دهقان اظهار كرد: توسعه سواحل مكران مورد تأكيد جدي رهبر معظم انقلاب اسلامي است اما مجموعه اقدامات صورت گرفته در دولت‌هاي قبلي تناسبي با خواسته رهبري ندارد.
 
وي با بيان اين كه دولت رييسي عزم خود را بر جبران كاستي‌ها قرار داده است و در اين زمينه مصمم است، افزود: اگر مثل گذشته و با تأخير بخواهيم در اين زمينه اقدام كنيم، عملا سبب اتلاف منابع خواهيم شد.
سردار دهقان از ظرفيت‌هاي سواحل مكران به عنوان پيشران توسعه ملي ياد كرد و بيان داشت: اين منطقه در زمينه اقتصاد دريامحور داراي ويژگي‌هايي است كه مي‌تواند شتاب دهنده اقتصاد كشورمان باشد.
 
وي از فعاليت‌هاي نفتي، گاز، پتروشيمي و شيلات و بندري به عنوان بسترهاي توسعه اين منطقه نام برد و گفت: مي توان با اتكا بر احياي ظرفيت هاي منطقه، توسعه را با كمترين عوارض ناشي از آن پيش برد.
 
دبير اجرايي شوراي توسعه مكران در بخش ديگري از اظهارات خود به توانمندي‌هاي جاسك در سواحل مكران نيز اشاره و عنوان كرد: جاسك يكي از محورهاي توسعه سواحل مكران است كه ضمن تعريف يك قطب مهم پتروپالايشي، يك بندر بزرگ نيز با ظرفيت تخليه و بارگيري ۱۲۰ ميليون تن كالا در آن ديده شده و فعال سازي فرودگاه آن نيز در دستور كار جدي است.
 
سردار دهقان گفت: تا پايان سال ۱۴۰۸ بايد اين پروژه‌ها به ثمر برسد و بتوانيم در اين منطقه يك عسلويه دومي را بنا كنيم كه بتواند تحولي در اقتصاد كشور خلق كند.
 
وي در زمينه توسعه سواحل مكران به شهر سيريك نيز اشاره و اظهار داشت: سيريك هم ظرفيت‌هاي كشاورزي و هم ظرفيت‌هاي شيلاتي فوق العاده‌اي دارد كه امنيت غذايي كشور و اين منطقه را بر عهده خواهد داشت.
 
دبير ستاد اجرايي توسعه مكران ادامه داد: كريدور جنوب كشور از شلمچه به چابهار نيز بايد كامل شود و پيگير رفع مشكلات اعتباري و فني نيروگاه ۱۴۰۰ مگاواتي سيريك نيز هستيم كه البته در حال حل شدن است.
 
سردار دهقان از تدوين يك برنامه ۵ ساله براي رفع محروميت‌هاي هرمزگان و سواحل مكران خبر داد و گفت: توسعه در اين منطقه با محور ظرفيت‌هاي دروني آن صورت مي‌گيرد.

http://shilathormozgan.ir/6xghe