اقتصادي شدن صنعت شيلات با ورود دانش بنيان‌ها

11.jpg

وزير جهاد كشاورزي گفت: بخش شيلات به شدت به رسوخ فناوري و دانش به واسطه شركت‌هاي دانش بنيان نياز دارد تا اين صنعت اقتصادي و ارزان‌تر شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، سيدجواد ساداتي نژاد در افتتاحيه ششمين نمايشگاه بين المللي شيلات، آبزيان، ماهي گيري، غذاهاي دريايي و صنايع وابسته در جمع خبرگاران، گفت: هدف از برگزاري نمايشگاه‌ها اين است كه شركت‌ها آخرين دستاوردهاي خود را  ارائه كنند كه اين امر منجر به جذب مشتري و آشنايي با فناوري‌هاي جديد مي‌شود.

وي تعامل بين بخش‌هاي مختلف زنجيره تامين در جريان برگزاري نمايشگاه‌ها را يك فضاي تعاملي بسيار خوب دانست و تصريح كرد: آشنايي بين اجزاي زنجيره، توانمندي‌هاي آن‌ها و گفت و گو پيرامون مشكلات موجود در صنعت،  در نشست‌هايي كه در غرفه‌ها انجام مي‌شود صورت مي‌پذيرد؛ بنابراين امكان ندارد ما بخواهيم صنعتي رو به رشد باشد اما نمايشگاه‌هاي تخصصي براي آن برگزار نكنيم. 

وزير جهاد كشاورزي با اشاره به حضور دانش‌ بنيان‌ها در اين نمايشگاه، خاطرنشان كرد: بخش شيلات به شدت به رسوخ فناوري و دانش به واسطه شركت‌هاي دانش بنيان نياز دارد تا اين صنعت اقتصادي و ارزان‌تر شود.

وي از خانواده‌هاي ايراني به عنوان بزرگترين پشتوانه رشد صنعت شيلات ياد كرد و افزود: با توجه به نوع پخت، عرضه غذاها در بازار و ارزان سازي آن مي‌توانيم ميزان حضور ماهي و فراورده‌هاي آن را در سبد غذايي خانواده‌ها افزايش دهيم تا با وجود شرايط اقليمي و بحران‌هاي آبي تا اين مهم محقق شود  كه خوشبختانه در اين نمايشگاه در اين حوزه فعاليت‌هاي خوبي انجام شده و در حال ترويج آن هستند.

ساداتي نژاد در خصوص بحث نيم درصد آب مجازي، گفت: اين مسئله يك قانون است كه در قانون بودجه ۱۴۰۱ به صورت كلان مطرح شده است؛ هم اكنون درباره تشخيص اينكه بايد از چه محصولاتي گرفته بشود در حال رايزني هستيم تا بتوانيم برايش آيين نامه بنويسيم و اميدواريم كه به امضا برسد اما در بودجه ۱۴۰۲ قطعي است.

 

http://shilathormozgan.ir/i6loc