به همت دولت مردمی، با حمایت استانداری هرمزگان و سازمان شیلات ایران و با پیگیری شیلات هرمزگان در پنجمین روز از هفته دولت :

افتتاح فاز اول مزرعه پرورش ماهی در قفس شرکت تعاونی صیادی ملاح ماهی بندر کلاهی با اعتباری بالغ بر ۱۷میلیارد تومان

1.jpg

در پنجمین روز از هفته دولت و به همت دولت مردمی، با حمایت استانداری هرمزگان و سازمان شیلات ایران و با پیگیری شیلات هرمزگان با حضور استاندار هرمزگان،نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولین و بهره‌برداران فاز اول مزرعه پرورش ماهی در قفس  شرکت تعاونی صیادی ملاح ماهی بندر کلاهی با اعتباری بالغ بر ۱۷میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، در این مراسم استاندار هرمزگان گفت:  یکی از ظرفیت‌های عظیم کشور و استان هرمزگان ظرفیت عظیم دریا است که امروزه بر مبنای آن اقتصاد دریامحور مطرح شده و در این بین پرورش ماهی در قفس از اهمیت ویژه ای برخودار است.

مهدی دوستی برخورداری از رتبه اول پرورش ماهیان دریایی در قفس در استان هرمزگان را یک ظرفیت در حال پیشرفت خواند وگفت: پرورش ماهیان دریایی در قفس یک ظرفیت فعال در حوزه دانش بنیان، جهش تولید، اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی و ... است و بدون شک با بها دان به این ظرفیت و رفع موانع توسعه ایی آن می توان اتفاقات خوبی را در حوزه اقتصاد استان و کشور رقم زد.

در ادامه مدیر کا شیلات هرمزگان افتاح مزرعه پرورش ماهی در قفس  شرکت تعاونی صیادی ملاح ماهی بندر کلاهی با سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد تومانی جامعه صیادی را یکی از پروژه موفق استان خواند و گفت: با بهره برداری از فاز اول این پروژه بالغ بر ۳۰۰تن تولید ماهی به تولیدات آبزی پروری استان اضافه خواهد شد.

عبدالرسول دریایی اشتغال ایجاد شده در فاز اول این طرح بالغ بر ۱۵ نفر خواند و گفت: این پروژه در حال حاضر هشت قفس در دریا دارد.

ولی تصریح کرد این مزرعه در حال حاضر همچنین مراحل ساخت چهار قفس دیگر را نیز به پایان رسانده است که در آینده ای نزدیک به دریا انتقال داده می شود.

دریایی خاطر نشان با تکمیل دیگر فازهای این پروژه برای بالغ بر ۴۵ نفر اشتغال ایجاد می شود‌

گفتنی است در هفته دولت امسال  ۹  پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر 240 میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۱۸۷ نفر افتتاح و همچنین عملیلات اجرایی پنج پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر 896 میلیارد تومان و پیش بینی اشتغالزایی 452 نفر در استان هرمزگان آغاز می شود.

http://shilathormozgan.ir/c4d70