به همت دولت مردمی، با حمایت استانداری و سازمان شیلات ایران و با پیگیری شیلات هرمزگان در هفته دولت:

افتتاح اولین مرکز تکثیر و پرورش دانش بنیان تولید غذای زنده آبزیان ( کرم خونی) با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان

51E318E5-3929-4E50-B8EC-7C916C6CA840.jpeg

در دومین روز از هفته دولت سال ۱۴۰۱ با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان،سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل شیلات هرمزگان، فرماندار بندرعباس و جمعی از مردم و مسئولین افتتاح اولین مرکز تکثیر و پرورش تولید غذای زنده آبزیان دانش بنیان( کرم خونی) کشور درشور اول بندرعباس با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان ، معاون استاندار هرمزگان در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان و ظرفیت تولید 6 تن در سال به مساحت یک هکتار است‌.

وی با اشاره به اینکه کرم خونی یکی از نهاده های مهم و تاثیر گذار در تغذیه مولدین میگو است اظهار داشت : این مرکز با تولید این نهاده مهم ضمن جلوگیری از خروج ارز، موجبات خودکفایی در تامین این نهاد مهم را ایجاد می کند.

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان با تاکید بر اینکه این مرکز نخستین مرکز تکثیر و پرورش کرم خونی کشور است که در بندرعباس ایجاد شده است افزود:بی شک این پروژه که از پروژه های مهم دانش بنیان شیلات هرمزگان است که نقش مهمی در تامین غذای آبزیان و تکمیل چرخه های تولید آبزیان در استان را دارد و همچنین باعث خود کفایی در تامین این نهاده مهم و همچنین جلوگیری از خروج ارز از کشور خواهد شد.

وی گفت: این نهاده تاکنون از کشورهای اروپایی وارد شده است.

دریایی عنوان کرد : این پروژه در زمینی به مساحت یک هکتار و با بهره مندی از یک سالن مولد سازی، یک سالن تولید لارو، نرسری و سالن پروش کرم خونی قادر به تولید سالانه شش تن کرم خونی است و برای ۱۳ نفر اشتغال ایجاد می کند‌.


گفتنی است در هفته دولت امسال ۹ پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر 240 میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۱۸۷ نفر افتتاح و همچنین عملیلات اجرایی پنج پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر 896 میلیارد تومان و پیش بینی اشتغالزایی 452 نفر در استان هرمزگان آغاز می شود.

http://shilathormozgan.ir/bq79q