بازدید مدیر کل شیلات هرمزگان از مرکز تولید مولد و تکثیر میگوی عاری از بیماری در پارسیان// گام‌های استوار بخش خصوصی و شیلات هرمزگان در خودکفایی تولید مولد میگوی عاری از بیماری

13.jpg

مدیر کل شیلات هرمزگان به همراه رئیس شیلات شهرستان پارسیان از مرکز تکثیر میگوی عاری از بیماری شرکت آراد حامی پارسیان بازدید کرد.


به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، عبدالرسول دریایی در ابن بازدید گفت: در تولید و پرورش میگو، یک اولویت مهم تولید و دسترسی به میگوی مولد آن هم میگوی عاری از بیماری (SPF) است که هرمزگان در این زمینه نیز اقدامات مهمی انجام داده است.

وی افزود:در حال حاضر مرکز تکثیر و تولید میگوی مولد عاری از بیماری (spf) استان هرمزگان در منطقه مقام پارسیان در مرحله‌ ساخت و راه اندازی قرار دارند تا در آینده نزدیک شاهد خودکفایی در تولید و تکثیر میگوی spf باشیم.


مدیرکل شیلات هرمزگان در بازدید از روند احداث اولین مرکز بومی تولید مولد و تکثیر میگو عاری از بیماری(spf) واقع در بندر مقام ضمن بررسی مسائل فنی و کارشناسی روند احداث، بر تسریع در روند احداث و همچنین اهمیت راه اندازی این مرکز برای صنعت تکثیر و پرورش میگوی استان تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه این چنین مراکزی اصولا در خارج کشور  فعال است و دسترسی به چنین مولدین میگو، هزینه بالایی دارد و بِا شرایط تحریم بسیار دشوار است احداث مرکز تولید مولد و تکثیر میگوی عاری از بیماری می‌تواند نقش بسزایی در خود کفایی استان هرمزگان در تولید میگو مولد عاری از بیماری  داشته باشد.

وی گفته اظهار داشت :خودکفایی در تامین بچه میگو و مولد عاری از بیماری و همچنین ارتقای کیفیت و توان تولیدی میگوی پرورشی استان از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای این طرح است و می‌توان با بکارگیری فناوری بدست آمده در این طرح ضمن پایداری تولید، نه تنها بستر مناسب برای افزایش تولید میگو در افق روشن شیلات فراهم شود بلکه جزء کشورهای صادر کننده مولدین میگوی اصلاح نژاد شده عاری و یا مقاوم به بیماری‌های خاص در منطقه نیز تبدیل شویم.
همچنین این مرکز با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در سال جاری آماده بهره برداری خواهد شد

http://shilathormozgan.ir/wptw7