مدیرکل شیلات هرمزگان :

تاسیس تشکل تولیدکنندگان ماهی در دریا هرمزگان در دستور کار بهره برداران این صنعت// تاکید برحرکت استوار در مسیر خودکفایی تولید و تکثیر بچه ماهی در هرمزگان

1.jpg

کمیته تامین بچه ماهی مورد نیاز طرح های پرورش ماهی در قفس استان هرمزگان با حضور مدیرکل شیلات هرمزگان ، معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان ، رئیس گروه پرورش ماهی در قفس  شیلات هرمزگان و جمعی از بهره برداران در سالن جلسات اداره کل شیلات هرمزگان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان ، مدیرکل شیلات هرمزگان با تاکید برحرکت استوار در مسیر خودکفایی تولید و تکثیر بچه ماهی در استان گفت : پرورش ماهیان دریایی در قفس علاوه بر کمک به حفظ ذخایر آبزیان، به عنوان یکی از فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات استان هرمزگان محسوب می‌شود.

عبدالرسول دریایی با اشاره به اینکه  تامین بچه ماهی مهمترین نیاز صنعت پرورش ماهی در قفس است اظهار داشت :  ارتقای آموزش های کارشناسان ، مالکان و مدیران مزارع پرورش ماهی در قفس اولویت مهم در تکثیر و پرورش ماهی در قفس می باشد که خوشبختانه شیلات هرمزگان گام های موثری در این زمینه برداشته است.
دریایی افزود: ظرفیت بالای تولید به علت وسعت دریاها، نبود نیاز به هوادهی، کاهش هزینه‌های تامین و نگهداری، شرایط مناسب پرورشی و کمبود گونه‌های مناسب که طیف وسیعی از غذای مردم را تشکیل می‌دهند را از مهم‌ترین علل موفقیت این استان در پرورش ماهی در دریا خواند.
وی اظهار داشت : این طرح علاوه بر اشتغال جامعه صیادی در آبزی‌پروری موجب کاهش برداشت از ذخایر طبیعی آبزیان می‌شود و نقش موثری در حفظ این ذخایر خواهد داشت.
مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس در دریا به دلیل صرفه‌جویی در منابع آبی کشور و ارزآوری بالا است گفت : امید داریم با حمایت های خوب استانداری و سازمان شیلات  به اهداف تعریف شده برسیم

دریایی با اشاره به هماهنگی ، انسجام و پیوند زنجیره های تولید اظهار داشت : تاکنون ۷۸ قفس ماهیان دریایی در دریا نصب شده است پیش بینی می شود با حمایتهای صورت گرفته و همت بخش خصوصی به ۱۶۸ قفس تا پایان سال برسیم.

http://shilathormozgan.ir/mp9k6