موافقت با صدور اولین مجوز مزرعه الگویی دریایی پرورش صدف محار در استان

1.jpg

مدیر کل شیلات هرمزگان از موافقت با صدور اولین مجوز مزرعه الگویی دریایی پروش صدف محار در  استان با حضور رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان،معاون آبزی پروری شیلات استان، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان، رئیس گروه سایر آبزیان معاونت آبزی پروری شیلات استان  ،رئیس شیلات شهرستان بندرلنگه، رئیس ایستگاه تحقیقاتی شیلات لنگه، مجری و سرمایه گذار طرح در اداره کل شیلات استان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان،عبدالرسول دریایی با بیان اینکه طرح تولید صدف محار باظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در فاز اول در شهرستان بندرلنگه  اجرایی خواهد شد.

دریایی گفت:صدف انتخاب شده در این طرح در بخش تولید مروارید، بخش صادرات گوشت خوراکی صدف،بخش استفاده از پوسته صدف و استفاده های دارویی و بهداشتی مناسب است.


وی  انعقاد تفاهم نامه سه جانبه در خصوص نظارت شیلات هرمزگان و مشاوره و راهنمایی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان بر مزرعه الگویی پرورش صدف و با اجرای شرکت مجری در این راستا خبر داد

رئیس پژوهشکده اکولوژی خیلیج فارس و دریای عمان با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در شیلات استان گفت: خوشبختانه در زمینه صدف مروارید ساز و خوارکی کار های خوبی صورت گرفته است که امید است با همت و پیگیری های موجود این مهم شتاب گیرد.

محمد صدیق مرتضوی افزود: دانش و تحقیقات پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان با همکاری شیلات هرمزگان به سمت تولید هدایت می شود.

http://shilathormozgan.ir/kseg3