در بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و مدیر کل شیلات هرمزگان از شرکت دانش بنیان شریف پویان قشم مطرح شد:

شهرستان قشم یکی از قطب های مهم تکثیر و پرورش ماهی در دریا کشور است // طرح های تکثیر و پرورش ماهی در قفس یکی از محورهای تحقق شعار سال در حوزه شیلات

2.jpg

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه پایدار و نوآوری وزارت جهاد کشاورزی  و مدیرکل شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولین استانی از مجموعه پرورش ماهی در قفس شرکت شریف دریا پویان بازدید کردند

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به اینکه طرح های پرورش ماهی در قفس را می توان یکی از  محورهای تحقق شعار سال و اقتصاد مقلومتی در حوزه شیلات خواند گفت : این طرح می تواند نقش مهمی در ارتقای تولید ماهیان دریایی پرورش یافته در قفس شیلات استان داشته و به عنوان الگویی موفق عمل کند.

سید حسین حسینی در این بازدید با اشاره به ظرفیت هزار تنی این شرکت در تولید ماهی درقفس گفت: این پروژه به عنوان اولین مزرعه پرورش ماهی در قفس دانش بنیان کاملا بومی کشور و مصداق شعار سال که توسط فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف طراحی شده، مطرح است‌.

حسینی تصریح کرد: اقدامات دانش بنیان پرورش ماهی در قفس در استان هرمزگان می تواتد الگویی برای کشور باشد و بی شک در آینده ای نزدیک شاهد توسعه پرورش ماهی در قفس با رویکرد دانش بنیان در سرتاسر کشور خواهیم بود.

وی تاکید کرد پرورش ماهیان دریایی در قفس در زمینه حفظ زنجیره غذایی دریایی و تامین امنیت غذایی کشور نقش مهمی ایفا کند.

در ادامه مدیرکل شیلات هرمزگان  تصریح کرد :  عدم نیاز به زمین در خشکی، عدم نیاز به برق در سایت دریایی، برداشت ماهی براساس نیاز بازار و هزینه کم سرمایه گذاری ثابت از مزایای پرورش ماهی در قفس است.

وی بااشاره به اینکه با  توجه به ظرفیت ‌های طبیعی که در استان هرمزگان وجود دارد گفت : این صنعت نیازمند پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌هایی است تا در عرصه تولیدی جهشی بزرگ ایجاد کند.

دریایی افزود: در  حال حاضر شرکت فعال ( شریف دریا پویان قشم ، آبزیان دشت مروارید قشم ، طلایه داران امین قشم ) با ۱۹ قفس در حال فعالیت و بهره برداری  در شهرستان قشم می باشند که  بیش از  هزار و پانصد  تن تولید در این مجموعه ها را شاهد خواهیم بود.

http://shilathormozgan.ir/zb2q6