پیام مدیرکل شیلات هرمزگان به مناسبت روز ملی خلیج فارس

5.jpg

مدیرکل شیلات هرمزگان در پیامی (10 اردیبهشت) روز ملی خلیج فارس را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی شیلات استان هرمزگان ، متن پیام عبدالرسول دریایی مدیر کل شیلات هرمزگان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خلیج تا ابد فارس سومین خلیج بزرگ جهان است که به خاطر موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ همواره نامش بر سر زبان‌ها بوده است و مردم تمام جهان آن را با نام خلیج فارس یا دریای پارس می شناسند.

خلیج فارس، نامی به جای مانده از کهن ترین مستندات و منابع تاریخی است نامی که از سده های پیش از میلاد وجود داشته و به گواه تاریخ این دریا با نام سرزمین ملت ایران پیوندی دیرینه دارد.

ارتباط این آبراه با اقیانوس هند و آب های آزاد، باعث شده تا کشورهای منطقه از لحاظ تجاری، نظامی، صیادی وکنوانسیون های دریایی، به خلیج فارس وابسته شود. اکتشافات نفتی و غنای آب خلیج فارس از لحاظ مواد معدنی و غذایی، آن را به نگینی بی همتا تبدیل کرده واین امر چشم طمع بسیاری از کشورهای منطقه و هم پیمانان آنها را به سوی خود جلب  کرده است .  
خلیج فارس نماد همدلی و همبستگی، مهد تمدن ایرانی، سمبل آئین های ناب و تجلی گر نام بلند ایران است.

۱۰ اردیبهشت روز افتخارآمیزی در تاریخ ایران زمین است که نشان دهنده ازخودگذشتگی ها، رشادت ها، حماسه آفرینی، آزادی، آزادگی، استقلال و غیرت ملی ایرانیان به بدخواهان این کشور می باشد.  

اینجانب یاد و خاطره همه شهداء و مجاهدانی که تا پای جان در مقابل دشمنان از خاک و ناموس ایستادگی کردند گرامی داشته و بر خود لازم می دانم روز ملی خلیج فارس به عنوان هویت ملی ایران به ملت همیشه قهرمان ایران بویژه مردم شریف استان هرمزگان و جامعه شیلاتی تبریک گفته و برای ایران اسلامی عزت و سربلندی و برای خلیج فارس نامی ماندگار در قلب تاریخ بشریت آرزو دارم.

عبدالرسول دریایی
مدیرکل شیلات هرمزگان

http://shilathormozgan.ir/qysvr