تأکید بر توسعه ظرفیت‌های شیلاتی هرمزگان و تقویت اقتصاد دریاپایه در دیدار رئیس سازمان شیلات ایران با استاندار هرمزگان

40.jpg

حمزه رستم‌پور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در دیدار با محمد آشوری استاندار هرمزگان، با اشاره به ظرفیت‌های گسترده شیلاتی این استان، بر توسعه فعالیت‌های صید و آبزی‌پروری، حمایت از جامعه صیادی، ارتقای زیرساخت‌های شیلاتی و تسریع در بازگشت شناورهای آسیب‌دیده به چرخه تولید تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان ، حمزه رستم‌پور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در سفر به استان هرمزگان با محمد آشوری استاندار هرمزگان دیدار و درباره مهم‌ترین مسائل و ظرفیت‌های حوزه شیلات در این استان گفت‌وگو کرد.

در این نشست که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، معاون صید وبنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، مدیرکل حراست سازمان شیلات ایران، مدیرکل شیلات هرمزگان، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی استان هرمزگان برگزار شد، ظرفیت‌های ویژه شیلاتی استان هرمزگان در حوزه‌های صید و صیادی و آبزی‌پروری مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، بر نقش مهم استان هرمزگان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی شیلات کشور تأکید شد و توسعه فعالیت‌های شیلاتی و تقویت زیرساخت‌های مرتبط با این حوزه از جمله محورهای مورد بحث قرار گرفت.

همچنین در این نشست به همبستگی و انسجام قابل توجه جامعه صیادی استان هرمزگان اشاره شد؛ جامعه‌ای که در کنار فعالیت‌های اقتصادی خود، در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز حضوری فعال داشته و در جبران خسارت‌های ناشی از جنگ نقش‌آفرینی کرده است.

از جمله نمونه‌های این همدلی، اجرای پویش موفق «برکت دریا» عنوان شد که در قالب آن صیادان آب‌های دور با اهدای حدود ۱۰۰ دستگاه کولر به نیازمندان استان، جلوه‌ای از همدلی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی جامعه صیادی را به نمایش گذاشتند؛ اقدامی که در این نشست مورد تحسین و تشویق قرار گرفت.

در ادامه این دیدار، بر لزوم استقبال از ورود سرمایه‌گذاران به حوزه فعالیت‌های شیلاتی و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز این بخش تأکید شد و توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه صید، آبزی‌پروری و صنایع وابسته از جمله راهکارهای مهم برای رونق اقتصاد استان عنوان شد.

همچنین توجه ویژه به فعالیت‌های شیلاتی در جزایر استان هرمزگان به عنوان یکی از راهبردهای مهم در راستای پایداری جمعیت، ایجاد اشتغال و توسعه متوازن مناطق ساحلی و جزیره‌ای مورد تأکید قرار گرفت.

از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این نشست، تسریع در بازگشت شناورهای آسیب‌دیده در حوزه صید و صیادی در جریان جنگ تحمیلی به چرخه تولید بود که مقرر شد با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود، روند بازسازی و فعال‌سازی مجدد این شناورها تسریع شود.

در پایان این دیدار نیز بر ضرورت نگاه ویژه به توسعه اقتصاد دریاپایه و دریا محور تأکید شد و هرمزگان به عنوان یکی از استان‌های کلیدی کشور در تحقق این راهبرد ملی مورد توجه قرار گرفت.

http://shilathormozgan.ir/irbxb