به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان ، حجتالاسلام والمسلمین کریمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان در این مراسم با اشاره به اهمیت این فریضه الهی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از پایههای مهم پویایی جامعه اسلامی است و اگر این فرهنگ در میان مدیران و کارکنان نهادینه شود، بسیاری از آسیبهای اجتماعی و اداری کاهش خواهد یافت.
وی با تأکید بر نقش دستگاههای اجرایی در ترویج این فریضه افزود: مدیران و کارکنان ادارات میتوانند با رفتار حرفهای، مسئولانه و اخلاقمدارانه، الگوی عملی برای جامعه باشند. تقویت روحیه مسئولیتپذیری، توجه به ارزشهای اسلامی در محیط کار و گسترش فرهنگ مطالبهگری صحیح از جمله جلوههای تحقق امر به معروف و نهی از منکر در نظام اداری است.
سرپرست دفتر نمایندگی ولی فقیه در شیلات هرمزگان نیز در این مراسم با بیان اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند همت جمعی است، اظهار کرد: مدیران و کارکنان در هر مجموعه اداری نقش مهمی در گسترش فرهنگ دینی دارند و میتوانند با رفتار، گفتار و عملکرد خود زمینهساز تقویت ارزشهای اسلامی در محیط کار شوند.
حجتالاسلام والمسلمین رنجبری افزود: توجه به اخلاق اداری، رعایت حقوق مردم و خدمت صادقانه به جامعه از مصادیق مهم امر به معروف در دستگاههای اجرایی است. زمانی که این رویکرد در میان کارکنان نهادینه شود، علاوه بر ارتقای سلامت اداری، اعتماد عمومی نیز افزایش خواهد یافت.
در پایان این مراسم از جمعی از همکاران فعال در حوزه ترویج معارف اسلامی و همکاری در برنامههای مرتبط با هفته امر به معروف و نهی از منکر با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.